I.B
Vítejte na stránkách 1.B ve šk. roce 2021-22!
Třídní učitelka:
Mgr. Lucie Šebková
Kontakt:
sebkova@zs-zasmuky.cz
Konzultační hodiny:
po-pá 11.30-13.30, nebo po předchozí domluvě
Odkaz na Google učebnu (úkoly pro žáky, kteří chybí; fotogalerie, výuka)
Rozvrh
sebkova@zs-zasmuky.cz
Konzultační hodiny:
po-pá 11.30-13.30, nebo po předchozí domluvě
Odkaz na Google učebnu (úkoly pro žáky, kteří chybí; fotogalerie, výuka)
Rozvrh
7.35-8.20 | 8.30-9.15 | 9.30-10.15 | 10.25-11.10 | |
Pondělí | Čj.... | M.... | Hv.... | Čj...... |
Úterý | Čj.... | M.... | Tv.... | Prv..... |
Středa | Čj.... | Pč.... | M..... | Čj...... |
Čtvrtek | M.... | Čj.... | Vv.... | Čj...... |
Pátek | Čj.... | Tv.... | Prv.... | Čj...... |
Aktuálně
28.6. školní divadelní představení
1.6. Pohádkový les v zásmucké bažantnici pořádaný osmými ročníky (s sebou batůžek, pití, svačina, pláštěnka, sportovní oblečení)
2.-3.6. Focení (na lísteček přesné požadavky, kdo bude chtít i jiné fotky než jen jednu společnou)
6.5. 2022 ( pátek ) Sportovní den
Žáci přijdou do školy ve sportovním oblečení a obuvi. Sportovní den proběhne v ,, Bažantnici "v rámci vyučování. Po návratu půjdou žáci na oběd, do družiny nebo domů. Předpokládaný konec bude v 11. 10 hod. S sebou svačinu, pití, pláštěnku.
Kritéria hodnocení na konci prvního ročníku
Škola v přírodě 23.-27.5. 2022 - aktualizované dokumenty ke stažení zde
1.6. Pohádkový les v zásmucké bažantnici pořádaný osmými ročníky (s sebou batůžek, pití, svačina, pláštěnka, sportovní oblečení)
2.-3.6. Focení (na lísteček přesné požadavky, kdo bude chtít i jiné fotky než jen jednu společnou)
6.5. 2022 ( pátek ) Sportovní den
Žáci přijdou do školy ve sportovním oblečení a obuvi. Sportovní den proběhne v ,, Bažantnici "v rámci vyučování. Po návratu půjdou žáci na oběd, do družiny nebo domů. Předpokládaný konec bude v 11. 10 hod. S sebou svačinu, pití, pláštěnku.
Kritéria hodnocení na konci prvního ročníku
Škola v přírodě 23.-27.5. 2022 - aktualizované dokumenty ke stažení zde
Škola vyhlásila soutěž ve sběru papíru.
20.4.22 Třídní schůzky
-15.30-16.00 společné
-16.00-17.30 indiv. konzultace
27.4. Exkurze - Botanicus - centrum řemesel a bylinné zahrady (pro víc info. včetně ceníku kliknout zde)
Vybíráme zálohu Kč 250,-
Součástí zálohy je doprava, vstupné a minimálně 3 groše na jedno z řemesel (Záleží, jaká bude účast a kolik vyjde tím pádem autubus.) Je možnost dát dětem kapesné, aby si vyzkoušely řemesel víc.
27.4. Exkurze - Botanicus - centrum řemesel a bylinné zahrady (pro víc info. včetně ceníku kliknout zde)
Vybíráme zálohu Kč 250,-
Součástí zálohy je doprava, vstupné a minimálně 3 groše na jedno z řemesel (Záleží, jaká bude účast a kolik vyjde tím pádem autubus.) Je možnost dát dětem kapesné, aby si vyzkoušely řemesel víc.
29.4. čarodějnický průvod
2.-3.6. focení
Aprílová škola - Kliknutím na nadpis se přepnete do alba fotografií a videí z aprílové hodiny, kdy učily samy děti. Dětem jsem tuto možnost nabídla v pondělí s tím, že je to čistě dobrovolné a že si mohou cokoliv připravit. Měli jsme český jazyk, matematiku, a dokonce i taekwondo. Já jsem dostala dvě žákovské knížky. :-) Ne všechny děti měly odvahu postavit se před tabuli, ale bylo vidět, že jsou všichni tak nadšení, že by uvítaly tuto akci zopakovat, což jsem slíbila, protože jsem z jejich reakce měla také upřímnou radost a bylo patrné, že příště bude odvážlivců víc. Nejsem dobrý kameraman, chtěla jsem jen zprostředkovat krátkými záběry atmosféru dnešního mimořádného dne ze školy.
Aprílové utkání ve vybíjené mezi třídami 1.A a 1.B
Když jsem při pravidelném plánování výuky zjistila, že se blíží pátek 1. dubna, napadlo mě udělat něco mimořádného. A když jsme s kolegyní Zuzkou Literovou konzultovaly práci obou tříd, sdělila jsem jí tuto myšlenku, a ta hned navrhla společné utkání ve vybíjené.
Obě třídy se rozdělily na dvě družstva. První souboj skončil remízou a druhý vyhrála 1.B. Nicméně síly byly vyrovnané.
Děti byly aktivní a šikovné. Bylo vidět, že si to užívají a že mají radost.
Po ukončení zápasu obě třídy obdržely diplom a přemístili jsme se všichni do naší třídy, kde si děti z druhé třídy za podpory všech zahrály na interaktivní tabuli soutěžní kvíz na poznávání rostlin a živočichů.
A na úplný závěr jsme zhlédli pohádku Jak krteček ke kalhotkám přišel.
Pro děti to jistě bylo milé zpestření výuky, zažily radost ze společné hry a přitom rozvíjely své pohybové dovednosti a rozšířily si i své znalosti. Sice nikdo nikoho nenapálil, ale přesto to byl vydařený aprílový den a bezvadné zakončení týdne.
Video z utkání č. 1
Video z utkání č. 2
Fotoalbum z utkání
Čokoládovna (video č. 1)
Čokoládovna (video č. 2)
Fotogalerie třídy
Angličtina hrou: odkaz na seznamy dětí a termíny lekcí
Výlet do svíčkárny - album
Desatero pro rodiče budoucích prvňáčků dle doporučení MŠMT (Co by mělo dítě zvládat, než půjde do 1. třídy)
Seznam pomůcek s cenami
Z důvodu pedag. rady a třídních schůzek bude kroužek AJ přesunut z 20. na 19.4!!!! Rovněž se přesouvá angličtina z 27. na 26.4. kvůli exkurzi!!!! | |
| Učivo Český jazyk - slabikář do str. 38: - dy, ty, ny; dý, tý, ný - di, ti, ni; dí, tí, ní; - skládání slov se společným kořenem; - jazykolamy, hádanky, rébusy (např. slovní had ap.); - nácvik plynulého hlasitého čtení se správnou intonací (otázka, zvolání, pauza na konci věty, vázání slabik ve slovech a s nepřízvučnou předložkou, např. "v le-se, z le-sa; mra-ky, kle-ce, par-ky" čteme dohromady bez pauzy); - rozvoj čtenářské gramotnosti: hledání a ověřování informací, čtení s předvídáním; - psaní krátkého dopisu (oslovení, rozloučení); - opis, přepis a diktát krátkých vět; - hláskování a skládání slov z písmen; - psací tvary velkých písmen; Literatura: komiksy (Čtyřlístek), dramatizace, vyprávění podle obrázkové osnovy (O budulínkovi) velikonoční poezie (hledání rytmu a rýmů básní) Matematika - do str. 47; - čísla 15-19; - rozklady čísel 11-19; příklady typu 12+3, 15-2 (bez přechodu přes 10); - sčítání a odčítání do 10 (zautomatizování); - počítání v tabulce podle vzoru, peníze, slovní úlohy s čís. osou a obr. znázorněním, řetěz. počítání apod. Geometrie rozdíl mezi geometrickými tvary a tělesy - opakování Prvouka, HV, PČ, VV - čas, hodiny; domov, vlast, státní symboly; - konstrukční práce (puzzle, stavebnice), - pěstitelské práce (klíčení), - hlasová hygiena, dechová, intonační a artikulační cvičení, barokní hudba, lidové pohádky a písničky, tón - vlastnosti a zápis, hudební nástroje; - malba, koláž, lavírování, dokreslování, kombinování technik, míchání barev; Pokyny a informace pro rodiče: - Úkoly značíme červeným/růžovým puntíkem, prosím o podpis domácích úkolů. - práce v hodinách, materiály, procvičování a úkoly každý den v Google učebně; - každý týden podepisovat žákovskou knížku; - desky na pracovní listy; - nově týdenní sebehodnocení (viz příloha v ŽK); |
Moje desatero
1. Učit s láskou k dětem.2. Učit v souladu s přirozeným vývojem (hra, praktický život).
3. Respektovat ontogenezi (konkrétní myšlení, synkretismus, krátkodobá vigilita pozornosti).
4. Vycházet z individuálních potřeb.
5. Vést k zodpovědnosti, svobodě myšlení, demokracii, vzájemné toleranci a úctě.
6. Dítě je zrcadlem - komunikovat s úctou, předat morální kredit.
7. Pozitivní vztah k učení - motivace, smysluplnost, chvála.
8. Společně vytvořená pravidla, aktivní zapojení do vyuč. procesu a hodnocení, v hlavní roli žák,
učitel není nositelem absolutní pravdy.
9. Kritické myšlení (autoregulace, vlastní strategie učení, hybnou silou učení je práce s chybou).
10. Čtenářská gramotnost (vzdělání jako obrana proti manipulaci)
NÁSTĚNKA |
---|
2.-3.6. Focení |