Jméno:
Heslo:

Archiv třídy 5.B

Učivo od 16.3.

Matematika
Milí páťáci, v tomto týdnu máte za úkol každý den spočítat do školního sešitu 5 úloh na dělení dvojciferným dělitelem. První řadu příkladů máte stejnou, na další dny si vymyslíte příklady sami podle mnou zadaných vzorů.
 
567 832 : 62=      583 613 : 83=     246 712 : 91=    710 742 : 38 =    808 574 :29=.
 
 
Anglický jazyk

Milí páťáci,

Anglický jazyk lze online velice dobře procvičovat, zde několik doporučení na weby:

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/ 

www.umimeanglicky.cz 

www.duolingo.com

www.helpforenglish.cz

Dále přidávám na procvičování online Gramatiky -ZDE - stačí vždy jen kliknout na file a pak doplnit nebo vybrat správnou odpověď a dát si score a pak see answers = ukáží se správné odpovědi.  (nejdete zde i Váš oblíbený Present simple J )

Během prázdnin jste se měli doučit slovní zásobu – školní předměty, nejdříve si stáhni prezentaci s názvem Školní předměty, opakuj a potom hurá do křížovky, kterou jsem Vám slíbila – viz. soubory Křížovka ŠP

Projekt

Vytvoř si svůj Timetable with the school subject, inspirace zde a zkus online odpovědět na otázky nebo vzor v učebnici str. 69 cv.2. – povinné a bude se odevzdávat.

K rozšíření slovní zásoby vypracuj v pracovní sešitě=PS str. 103 a slovíčka, které neznáš, najdeš ve slovníčku.

A pro zábavu jukni sem a poslechni si slovní zásobu, kterou by si měl znát a udělej úkoly J.

Gramatika

Sloveso can – bráno ve čtvrtém ročníku, zde je vysvětleno, všechny skupiny budou mít zápis ve školním sešitě = ŠS o slovesu can a následně si zkusí lehký testík zde.

V učebnici tuto látku najdete na str. 65, zde udělejte cv. 8 a 10 do školního sešitu a v pracovním sešitě = PS str. 49 cv. 1, 2.

A nakonec si zazpívejte - Can a flea climb a tree? A umíme používat sloveso Can - Climb a flea tree.

Doufám, že Vám to půjde skvěle :), při problému jsem na emailu, tel. či whatsAppu.

Vaše Angličtinářka

 
Český jazyk

V tomto týdnu budeme opakovat. Zaměříme se na slovní druhy, podstatná jména, koncovky podstatných jmen, vzory podstatných jmen. Cvičení vypracujte do školních sešitů. 1. Slovní druhy: strana 87, cvičení 7 ( žluté cvičení)
a) cvičení doplň a opiš
b) nad slova napiš číslicí slovní druh
c) vypiš podstatná jména a urči vzor a pád
d) vypiš z každé věty podmět a přísudek V neděli najdete na stránkách třídy vypracované cvičení, které si podle mého vzoru opravte.

Děvčata a kluci, spoléhám na to, že si s tím budete sami lámat hlavu a snažit se cvičení vypracovat. Budu ráda, když to zvládnete sami. Vezměte si nějakou oblíbenou knížku a také si čtěte. Až se opět sejdeme, tak mi povyprávíte, co jste četli.

 Zdraví vás Alena Bernardová. Dne 17.3.


Přírodověda

Ahoj holky a kluci,

doufám, že jste si hezky užili prázdniny a teď máte alespoň trošičku chuť do práce J (!).

Zatím budeme trochu opakovat, trochu procvičovat a k tomu přidáme malinko nové látky, kterou jistě sami zvládnete. To, co je samostatná práce do sešitu, berte ale jako povinné, tyto úkoly bych ráda viděla vypracované ve Vašich sešitech po návratu do školy.

1)      K již probraným částem kostry si do sešitu k jednotlivým kostem doplňte správná čísla z obrázku kostry, který Vám posílám (čísla by měla být barevná, nejlépe v kroužku a napište je nad nebo za název kosti, podle toho, kde máte víc místa). Přehled probraných kostí a čísel je zde:

Lebka mozková část: kost čelní – 6, spánková – 5, temenní – 7, týlní – 8

Lebka obličejová část: kost nosní – 4, horní čelist – 2, dolní čelist – 3

Páteř složená z obratlů – 10

Kostra hrudníku: kost hrudní – 11, žebra – 9

 2)      Nová látka

Do sešitu si napište následující text i s čísly:

Kostra horní končetiny (k ostatním částem kostry je připojena klíční kostí – 13 a lopatkou – 12)

Kost pažní – 14, kosti předloktí – 15, kosti ruky – 16

Kostra dolní končetiny (k ostatním částem kostry ji připojuje pánevní kost – 17)

Kost stehenní – 18, holenní – 19, lýtková – 20, kosti nohy – 21

3)      Budu ráda, když na sobě všechny kosti budete umět ukázat.

4)      Pokud máte možnost, vytiskněte si obrázek kostry (jen kostru, zbytek odstřihněte) a vlepte si do sešitu

Moc zdravím Vás i Vaše rodiče!

Hana Kovářová

 Vlastivěda
Vyber si nějakou zajímavou památku nebo město na na severní, střední nebo jižní Moravě a vypracuj referát, který nám přiblíží toto místo.

 


Učivo od 23.3.

Matematika
Milí páťáci, práce pro vás je "zase jako minule" tedy procvičování násobení a dělení. Každý den si k datu do školního sešitu napíšete pět příkladů na dělení dvojciferným dělitelem a uděláte si i zkoušku. Je to procvičování, takže rodiče vás to nemusí učit, ale jen kontrolovat, jestli jste to každý den udělali. Přeju vám ať jste zdraví. M.Š.

Český jazyk

Děvčata a kluci, všechny vás moc zdravím. Posílám slíbené vypracované cvičení. Zkontrolujte si cvičení.
Letos se vrátili čápi z jižních krajů později.            čápi se vrátili   (6,3,5,1,7,2,1,6)-slovní druhy
Asi se báli přiletět, protože u nás vládly dlouho mrazy.  (oni) se báli     (6,3,5,5,8,7,3,5,6,1)
                                                                                                      mrazy vládly
Ale pak jsme bílé čápy často pozorovali, jak zkušeně opravovali staré hnízdo na vysokém komíně.
(my) jsme pozorovali, (oni) opravovali           (8,6,5,2,1,5,6,6,5,2,1,7,2,1)
Žáby v blízkém okolí se třásly strachy.           žáby se třásly     (1,7,2,1,3,5,6)
Zanedlouho přibyli i další obyvatelé ptačí říše.   obyvatelé přibyli (6,5,8,2,1,2,1)
Když jsme viděli, jak kolem poletovali a švitořili špačci, jiřičky a vlaštovky, řekli jsme si, že jaro už přišlo.         (my) jsme viděli      poletovali a švitořili špačci, jiřičky a vlaštovky
                 (my) jsme si řekli    jaro přišlo    (8,5,5,6,6,5,8,5,1,1,8,1,5,5,3,8,1,6,5)
Z lesa se ozývalo volání kukačky.     volání se ozývalo    (7,1,3,5,1,1)
Děti počítaly, kolik let nám nakuká.   děti počítaly, (ona) nakuká    (1,5,4,1,3,5)
Slovní druh Jak si vysvětlíme, až se uvidíme.
Pondělí , úterý 23.3. a  24.3.
Do školního sešitu nadpis Druhy přídavných jmen
Nadepiš si: tvrdá, měkká a přivlastňovací ( začali jsme před jarními prázdninami)
Učebnice strana 91, cvičení 2
Z růžového rámečku opsat: Rozlišujeme přídavná jména tvrdá….., opsat př. jména tvrdá, měkká, přivlastňovací.
Dále si procvičujte www.pravopisne.cz
Připomínám možnost výuky na ČT2 dopoledne UčíTelka, odpoledne Odpoledka

Dodatek:

Ahoj páťáci, všechny vás moc zdravím a myslím na vás, jak nastalou situaci zvládáte. Procvičujte si průběžně cvičení, která vám zadávám. Budu ráda, když mě budete průběžně o splněných úkolech informovat. Jsou tyto možnosti: e-mail: bernardova.alena@seznam.cz
                                                     WhatsApp 604201414

 Domácí přípravu pište do školních sešitů ( mluvnici, sloh i čtení)
pátek 27.3.
1. Z podstatných jmen utvoř přídavná jména: vzor jaro-jarní
jih, pes, zima, lípa, sýkorka, dřevo, západ, kouř, žížala, barva, pštros, plíce, léto, podzim, východ

2. Napiš podstatné jméno v určeném pádě a čísle.
orel (7.p. mn.č.), ředitel (6.p.jedn.č.), skladba (7.p. mn.č.), lev ( 1.p. mn.č.), dub ( 4.p. mn.č.), pořadatel ( 7.p. mn.č.), šimpanz ( 7.p. mn.č.), povinnost ( 7.p. mn.č.)

3. Doplň i/y v koncovkách podstatných jmen rodu mužského
V jetel__ létali motýl__. Ve výběhu jsme viděli lv__ a pardál__. Nad útes__ létali orl__. Topol__ slouží jako větrolam__. Na statku chovali  holub__.  Setkali  jsme se s přátel__.

Stále se , děvčata a kluci, zaměřujeme na opakování. Učivo si prohloubíte. V pondělí zkusíme novou látku přídavná jména.

Čítanka- přečtěte si článek
František Gel: Vzkříšení – najděte si v obsahu
Článek je dlouhý, rozdělte si ho a v neděli k tomuto článku napíšu otázky, odpovědi pište do ŠS
Alena Bernardová


Anglický jazyk

Moji milí páťáci,

Úvodem přeji hodně zdaru v dalším týdnu.

Přidávám správné řešení Vaší tajenky a doufám, že se Vám z velké části podařila:


Školní předměty si procvič zde, poslechni si jejich výslovnost a zahraj si hru - třeba pexeso.

Úkoly pro tento týden:
Z důvodu absence mluveného slova ve výuce, je potřeba se zaměřit na poslech v různých formách – poslouchejte anglické písně, při hraní her si zapněte zvuk mluveného anglického slova, zhlédněte anglický film, seriál a jiné. Úkol – Napiš pár vět o – My favourite singer or group or film or serial or game.. Kostru najdeš v učebnici na straně 45. Tvůj týdenní úkol mi zašli na Whatsapp (tel. 728 351 941) nebo na email (paja.hudkova@seznam.cz) či messenger (Pája Hudková). Zaslat do pátku 27.3.

Udělejte si poslech na složení vět online zde - stačí klik na ikonu zvuku. A ve WB (PS) na str. 54 cv.  2, 3.  (CD máte součástí pracovního sešitu, pozor, na některých počítačích dělá nelze zpustit, proto nejlépe vložit do CD přehrávače a stopu máte napsanou u cvičení, zde je to STOPA 26)
Do ŠS (školního sešitu) vyskloňujte sloveso can (Já umím zpívat=…, Ty umíš zpívat=…, On umí zpívat=… atd.), jednu větu převeď do záporu a přelož otázku – Umíte zpívat? Odpověď – Ano, umíme - )
S radostí do toho.

Prosím moji skupinu žáku (od pí.uč. Hudkové) - najděte si v sešitech přihlašovací údaje na stránku https://www.duolingo.com/ a zkuste se prosím přihlásit.

Přírodověda

Ahoj páťáčci,

jak jste zvládli minulou práci? Jste šikovní, takže věřím, že dobře. Navíc je látka o lidském těle zajímavá, ne?

Dnes se trochu posuneme dál, nebude toho ale moc. Doporučuji pracovat podle rozvrhu, takže práci udělejte nejlépe v pondělí a ve středu, kdy máme Přírodovědu (body 1 – 3 považujte prosím za povinné).

1)      V učebici na str. 72 si několikrát přečtěte poslední 3 odstavce (začíná to textem: „Kosti jsou důležité také pro tvorbu krve“……… a končí: …….“zlomené nebo poraněné kosti“).

2)      Do sešitu si zapište: uč. str. 73 – rámeček „A co je důležité?“ 2., 3., 4. puntík (týká se toho, co jste si přečetli).

3)      Do sešitu si dále nakreslete z uč. str. 73 příklady znehybnění zlomené končetiny (2. a 3.  obrázek).

Kdo bude mít chuť, může si na YouTube pustit několik krátkých videí k první pomoci při zlomeninách.

Hana Kovářová

Vlastivěda
Křížovka


Dodatek - kvíz:
1. Druhé největší město v ČR?
2. Kde pramení řeka Vltava?
3. Která velká řeka "pramenící v ČR", se vlévá do kterého moře?
4. Ve kterém kraji leží Máchovo jezero?
5. Jak je spojen Terezín s 2. světovou válkou?
6. Kdo byli Psohlavci?
7. K čemu sloužila pevnost Špilberk a ve kterém městě ho najdeme?
8. Čím bylo v historii chráněno město Telč?

 

Učivo od 30.3.

Matematika

Milí páťáci,

pro tento týden máte za úkol najít pracovní sešit (ta červená učebnice) a do školního sešitu zpracovat úlohy ze strany 37 všechna a ze strany 42 úlohu 1. Všechny upozorňuji, že po návratu do školy si vyberu vaše sešity a práci si zkontroluju. Všechno je opakování, tak by neměl být žádný problém. Doporučuji se podívat i na vysílání české televize UčíTelka. Bude to pro vás opakování látky předchozích tříd, ale rozhodně neuškodí.   M.Š.


Český jazyk

Zdravím vás, milí páťáci. Práci si rozdělíme na dva dny:
Pondělí 30.3.
Do školních sešitů si opište.
Skloňování přídavných jmen tvrdých- vzor MLADÝ
1. mladý muž                       1. mladí muži                    1. mladá žena                     1. mladé ženy

2. (bez) mladého muže        2. (bez) mladých mužů     2. (bez) mladé žen  2. (bez) mladých žen
3. k mladému muži               3. k mladým mužům            3. k mladé ženě                 3. k mladým ženám
4. (pro) mladého muže        4. (pro) mladé muže            4. (pro) mladou ženu        4. (pro) mladé ženy                      
5. mladý muži!                      5. mladí muži!                       5. mladá ženo!                   5. mladé ženy!
6. o mladém muži                 6. o mladých mužích           6. o mladé ženě                 6. o mladých ženách
7. s mladým mužem             7. s mladými muži               7. s mladou ženou             7. s mladými ženami

1.mladé dítě                          1.mladé děti
2.(bez) mladého dítěte       2. (bez) mladých dětí
3.k mladému dítěti              3. K mladým dětem
4. (pro) mladé dítě               4. (pro) mladé děti
5. mladé dítě!                        5. mladé děti!
6. o mladém dítěti               6. o mladých dětech
7. s mladým dítětem           7. s mladými dětmi

Naučte se zpaměti vyskloňovat v čísle jednotném i množném. Důležitý je pravopis!!!!
Do sešitu vyskloňujte spojení: 1.- 7. pád
a) mladé buky
b) veselý chlapec


Úterý 31.3.
Do školního sešitu opiš, doplň koncovky a utvoř 1.p.mn.č.

vzor: hladový vlk- hladoví vlci
rychl__ pštros, bíl__ čáp, churav__ člověk (nemocný), slab__ kluk, lakom__ soused, laskav__ přítel,mil__ hoch, úspěšn__ závodník
Čítanka
Přečetli jste si článek Vzkříšení ? Odpovězte na otázky, také do školních sešitů.
Každou práci pište do školních sešitů.
1. Jak se chlapec jmenoval a kolik mu bylo let?
2. Které zvíře chlapce nakazilo?
3. Jakou nemocí ho zvíře nakazilo?
4. Jméno lékaře, který chlapci pomohl.
5. Jakým Hippokratovým zákonem se lékař řídil?

Najděte si ve své knihovničce nějakou knížku a čtěte si, knížku si pak zapište do deníku (zadání na celou domu, co se budete připravovat doma).

Někteří z vás jste mi ještě neposlali vypracované úkoly. Ať se vám to nenahromadí.
Opatrujte se. Zdravím vás. Alena Bernardová.


Milí páťáčci!
Zdravím vás a myslím na vás, jak to zvládáte. Někteří  jste opravdu pilní, pracujete, posíláte mi vypracované úkoly, ale někteří  asi odsouváte češtinu, až bude nálada. Nemáme prázdniny, ani já, ani vy. Minule jsme se naučili vyskloňovat přídavné jméno mladý, naučte se zpaměti, důležité jsou koncovky- pravopis.
Středa 1.dubna APRÍl, tato práce není  apríl, i když jsem si na vás překvápko chystala, ale vynahradíme si to, nebojte, znáte mě, nezapomenu.  Počasí máme aprílové, chvíli sluníčko, ráno sníh.
Zkuste si napsat cvičení, kde si ověříte, jak umíte vyskloňovat vzor mladý.
Víte, že mi nevadí, když se napoprvé podíváte do sešitů.
1. Mil__ chlapec, hbit__ma rukama, nedoslýchav__ dědeček, na kolečkov__ bruslích, s mal__m__ dětmi, smrkov__ les, hloup__ mužům, mátov__ a lipov__ čaj, podnos s tvarohov__m__ řezy, rychl__ atlet, rychl__ běžci, znám__m lidem, březov__m__ větvemi, tmav__m__ brýlemi, vesl__ film

2. Přečtěte si v učebnici na straně 94 článek NÁLET
   a) vypište do sešitu přídavná jména
   b) Jak byste se zachovali, kdybyste objevili hnízdo s ptačími mláďaty?

3. Děcka, tento úkol je pro dobrovolníky, prosila bych ale zaslat na mail: bernardova.alena@seznam.cz
Napiš vypravování o nějaké jedinečné události, kterou jste zažili nebo kterou byste chtěli zažít. Rozmysli se, zda příběh bude veselý, smutný, napínavý, zda bude o skutečných lidech a událostech nebo zda bude smyšlený. Byla bych ráda, kdyby vypravování  byla veselá, ale nechám to na vás.
Na tento dobrovolný úkol máte dostatek času.

Čtvrtek 2. dubna
Procvičování pravopisu- vzor mladý

 1. Obětav__ otec, vesel__ smích, škodliv__ brouk, papírov__ pytel, čil__ koťata, v červiv__ jablkách, z prav__ch kovů, s duhov__m peřím, pod starobyl__m hradem, bez mil__ch sousedů

2. Z přídavných jmen utvoř podstatná jména:
    čistý- čistota                      chytrý-
   štědrý-                                 chamtivý-
   rychlý-                                 odvážný-
   slušný-                                 dospělý-
   pyšný-                                  sladký-

Pátek 3. dubna
1. Doplň správná písmena.
Koš spadl__ ch jablek, vel__ce m__l__ l__dé, krmení drav__ch ptáků, šunkov__ salám, s křupav__m rohl__kem, čaj z šípkov__ch plodů, vepřov__ řízek s bramborov__m salátem, šp__nav__ fotbalov__ m__č, kniha o znám__ch živočiš__ch.


2. Utvoř přídavná jména z podstatných jmen v závorkách:
(čočka) nákyp- čočkový nákyp
(jahody) knedlíky-
(smrk) les-
(sláma) ozdoby-
(papír) obal-

V čítance si přečtěte článek Velká změna: James Oliver Curwood  ( klidně můžete až příští týden)
Kdybyste něčemu nerozuměli, nevěděli si s něčím rady, tak mi napište, zavolejte. Ráda vysvětlím.
Už se na vás těším. Zvládneme to!

Anglický jazyk

Zdravím moji třídu! Hi, my class!

Milí žáci, udělali jste mi obrovskou radost při plnění Vašich úkolů. Odevzdali "téměř" všichni a mnohé práce bylo prima čtení. Vedu si pečlivé záznamy o Vaší práci a věřte, že aktivní studenti mají velkou výhodu a bude se na ni přihlížet v závěrečné klasifikaci.

Opakování:

Odpověz na otázky krátkou odpovědí. Vypracuj do ŠS. NEZAPOMEŇ!!! ODPOVÍDÁM TÍM, ČÍM SE PTÁM. Do you...? Yes, I do./No, I don ́t. Have you got...?  Yes, I have./ No, I haven ́t. Can you...? Yes, I can./No, I can ́t. Are you...? Yes, I am. No, I ́m not.

1.Do you like skiing? 2. Have you got a sledge? 3. Can you ski? 4. Are you good at skiing? 5. Do you like sledging? 6. Have you got a snowboard?  7. Can you ride a snowboard? 8. Do you go to the mountains with your family?

Tento týden nás čeká nová látka – přítomný čas průběhový (Present continuous). Udělej si nadpis do ŠS a opiš si informace z prezentace. Přečti si to a zde si pusť video - present continuous a poslouchej, slyšíš přítomný čas průběhový? A potom si zkus cvičení. V učebnici se nová látka nachází na str. 72. Zkus si v PS na str. 56 cv. 1,2 a nezapomeň si ho příští týden zkontrolovat. Sejdeme se asi ve čtvrtek (upřesním čas a den) na Whatsappu ve videokonferenci a zkusíme, jak jste zvládli pochopit.

Good luck!

Pozn.: Budu do souborů vkládat správné řešení cvičeních zadaných v pracovním sešitě=PS, prosím šikulové o kontrolu.

Doporučení: zde najdete spousty interaktivních cvičení na sloveso TO BE, které je potřeba bezvadně ovládat. Pokud Vám zbyde čas, procvičuj.


Přírodověda

Ahoj páťáčci,

věřím, že se Vám daří dobře a že neodkládáte práci, kterou Vám zadávám (máte dost času, tak si sešity veďte pečlivě, aby se Vám z nich dobře učilo).

Nová (povinná) práce do sešitu Přv podle učebnice:

1)      Do sešitu název „Svalová soustava“. Přečíst si článek Svalová soustava (str. 74 dole až str. 75 nad polovinou stránky). Do sešitu opsat následující text: Svaly umožňují pohyb lidského těla a zajišťují také správnou funkci vnitřních orgánů (stahy srdce, činnost žaludku, střev). Většina svalů se upíná ke kostem šlachami. Tyto svaly můžeme ovládat svou vůlí (sklonit hlavu, ohnout ruku…). Svaly pracují tak, že se zkracují (smršťují), nebo prodlužují (natahují). V těle máme ale také svaly, které nedokážeme ovládat vlastní vůlí. Patří k nim třeba srdeční sval (který pracuje nepřetržitě) nebo svaly ve stěnách žaludku. Svaly pro svou činnost potřebují mnoho energie. Ta je získávána z živin, které do svalů přivádí krev.

2)      Naučit se jména svalů, které vidíte na obrázku na straně 74 a umět je na sobě ukazovat.

3)      Každý si vymyslí krátkou cvičební sestavu, kterou by procvičil všechny základní kosterní svaly (nezapisovat, jen umět ukázat, jak například procvičíme ruce, nohy, břišní svaly…).

Hana Kovářová



Vlastivěda

Zeměpisný kvíz:
1. Jak se jmenuje nejvyšší vrchol Krušných hor?
2. Která průmyslová odvětví najdeš v západních Čechách?
3. Vyjmenuj nejvýznamější lázně západních Čech?
4. Které město je známé pěstováním karafiátů?
5. Kdo byl Jan Sladký Kozina?
6. Kde se těží kaolin a co se z něj vyrábí?
7. Které řeky se stékají a tvoří tak řeku Berounku?
8. Čím se liší Švihov od ostatních hradů?

Další tajenku prosím si udělejte buď na papír nebo do sešitu.
(najdete v souborech)

Učivo od 6.4.

Matematika
Milí páťáci, tento týden budeme pokračovat v práci v červené učebnici ,,Svět čísel a tvarů“ na straně 45 a 48. Příklady opište do sešitu a vypočítejte i se zkouškou. Přeju všem, ať jste zdraví. M. Š.

Český jazyk

Ahoj páťáci, zdravím vás a přeju hezké jaro.
Tento týden se naučíme vyskloňovat přídavné jméno JARNÍ
Opište si do školních sešitů.
Nadpis: Skloňování přídavných jmen měkkých
1. jarní květ, brouk

2. (bez) jarního květu, brouka
3. (k) jarnímu květu, broukovi
4. (pro) jarní květ
4. (pro) jarního brouka
5. jarní!
6. (o) jarním květu, broukovi
7. (s) jarním květem, broukem

1.jarní květy, brouci
2. (bez) jarních květů, brouků
3. (k) jarním květům, broukům
4. (pro) jarní květy, brouky
5. jarní!
6. (o) jarních květech, broucích
7. (s) jarními květy, brouky

1. jarní květina                              1. jarní květiny
2. (bez) jarní květiny                    2. (bez) jarních květin
3. (k) jarní květině                        3. (k) jarním květinám
4. (pro) jarní květinu                    4. (pro) jarní květiny
5. jarní!                                           5. jarní!
6. (o) jarní květině                        6. (o) jarních květinách
7. (s) jarní květinou                      7. (s) jarními květinami

1. jarní ráno                                  1. jarní rána
2. (bez) jarního rána                   2. (bez) jarních rán
3. (k) jarnímu ránu                      3. (k) jarním ránům
4. (pro) jarní ráno                        4. (pro) jarní rána
5. jarní!                                         5. jarní!
6. (o) jarním ránu                        6. (o) jarních ránech
7. (s) jarním ránem                     7. (s) jarními rány

V koncovkách přídavných jmen měkkých je VŽDY měkké –i- (-ími)
V přídavných jménech odvozených od podstatných jmen zvířat píšeme VŽDY měkké -í

 

Přečtěte si v učebnici článek Výprava na výstavu na straně 96
Pokud chováte nějaké zvíře, napište, jakou má povahu- dobrovolný úkol

Strana 97, cvičení 3 (zelené cvičení)

Dobrovolný úkol: přídavná jména tvrdá a měkká, musíte si říci vzor
Například. Želv__ krunýř, řeknu si želví muž, želví žena, želví dítě, koncovky se nemění, je to přídavné jméno  měkké a ve slově želví doplníme měkké
ryb__ jikry, zl__m lidem, nov__ch spolupracovníků, hus__ játra, nov__ soused, s nov__m__ sousedy, ciz__ch lidí, drav__ zvířatům, ciz__ pes, lv__ řev, leskl__ brouk, holub__ vrkání


Děkuju, že pracujete, stále trvá dobrovolný úkol ze slohu, posílejte na bernardova.alena@seznam.cz

 

Užívejte společné dny s rodinou a také Velikonoce, i když letos budou bez pomlázky, ale doma vyšlehat maminku,  babičku a nebo sestru přece můžete.  Pomozte mamince s pečením beránka, mazance a jarním úklidem. Přeji hodně zdraví  a těším se na vás.


Anglický jazyk
Hello, 5.B!

Moje milá 5.B. Děkuji Vám za plnění Vašich úkolů. Jste šikulové! Snad se brzy setkáme a budeme si moci zazpívat o HV naší Kocábku.

Tento týden nás čeká téma Sport for all (Sport pro všechny). V učebnici na str. 70 najdeš nová slovíčka, která si podtrhni nebo napiš do slovníčku a zkus si odpovědět na otázku: What sports do you do in your free time? V PS vyplň cv. 1, 2, str. 55. Správné řešení PS z minulého týdne najdeš v souborech. Zkontroluj. Kde jsem měla možnost opravy, dělali jste často chyby ve zdvojení souhlásek u sloves s koncovkou – ing. Např.: win-winning, hit-hitting…budeme cvičit.

Váš úkol na tento týden k odevzdání: Vezmi si papír, vyber si 5 slovíček z oblasti Sports. Slovíčko napiš anglicky, česky, nakresli (vytiskni, vystřihni) k němu obrázek a napiš jednoduchou větu anglicky i česky s použitím vybraného slovíčka. Zde se můžeš podívat na slovní zásobu v oblasti Sports. Prosím odevzdejte do pátku 10.4.

Jak jsem slíbila, budeme se věnovat procvičování přítomného času průběhového = present continuous. Zaměříme se na online procvičení. Zkuste si zde napsat správný tvar sloves s koncovkou –ing v přítomném čase průběhovém. A potom zkuste správně gramaticky složit věty – present continuous.

Dobrovolné: Blíží se Velikonoce = Easter, na této stránce se naučíte základní slovíčka spojená s Velikonocemi, klikni, poslouchej a přiřaď.

Happy Easter!!

Můj tip: Pokud budete mít chuť. Podívejte se na toto video. Poslouchejte a dozvíte se něco o Velikonocích ve Velké Británii.

Přírodověda

Ahoj holky a kluci z pětky,

samostatnou prací, kterou Vám posílám, si tvoříte sešit, ze kterého se Vám bude dobře učit. Není nutné, abyste mi postupně doplňovaný sešit skenovali a posílali, jen prosím rodiče, aby zkontrolovali, že jste práci neodbyli a sešit vypadá dobře.

Protože budou Velikonoce, bude práce na tento týden méně, ale zase budu chtít, abyste mi ji poslali na e-mail hana-kovarova@centrum.cz(tento mail využijte i k případným dotazům nebo jakémukoli kontaktu se mnou). Práci pošlete nejpozději do neděle 12. 4. Do předmětu e-mailu napiš své příjmení a zkratku předmětu (např. Dvořáková Přv). Pokud někdo nemá přístup na internet, požádejte spolužáky, aby mi o tomto vašem problému napsali.

Nová práce na týden 6. – 13. 4. 2020 (bereme člověka, tak využijeme nepříjemné situace, ve které se nacházíme k tomu, abychom si něco důležitého zopakovali k tématu „ZDRAVÍ“).

1)    Na internetu si otevřete:

skolasnadhledem.cz – online cvičení – 1.stupeň -  Příroda – 5. Ročník – správné mytí rukou

dobře si prostudujte postup a uvědomte si, jestli ho opravdu dodržujete.

2)      Dále si najděte:

skolasnadhledem.cz – online cvičení – 1. Stupeň - Příroda – 5. ročník  - Hygienické desatero

přečtěte si pozorně bod po bodu a napište mi do e-mailu (hana-kovarova@centrum.cz)

a)      Které body desatera zcela dodržuješ

b)      U kterých bodů desatera by ses mohl/a polepšit (vysvětli proč)

c)      Jsou některé body, které nedodržuješ vůbec (vysvětli)

A to je pro tento týden vše, těším se na Vaše maily.

Přeji hezké a klidné Velikonoce                                                         Hana Kovářová


Učivo od 14.4.

Matematika
Milí páťáci, pokračujte tento týden dál ve stejné práci jako minulý týden.

Český jazyk

Anglický jazyk
Máme zde další týden samostudia. Všechny Vás moc zdravím.

Tento týden si uděláte malý, samostatný „testík“, o Vaší slovní zásobě. Sedněte si k sešitu. Napište datum. A zkuste, během co nejkratší doby, napsat alespoň 10 slovíček z oblasti školy – School a 10 slovíček z oblasti - Sports, cokoli Vás napadne. Vždy anglicky a česky.  Zvládli jste to? Určitě brzy prověříme ve škole :).

Abychom si upevnili –„ingový“ tvar sloves u přítomného času průběhového, v souborech najdete pracovní list s názvem Actions. Vyplňte, nebo napište správné odpovědi do školního sešitu, a vyfocené zašlete do neděle 19.4.

Dále přikládám prezentaci s názvem – Srovnání Present simple x Present continuous. Skvěle zpracovaná prezentace, která by Vám měla sloužit k upevnění a pochopení rozdílů u těchto časů. (Lze i přečíst v pracovním sešitě str. 112 a str. 118). Tuto prezentaci bych doporučila vytisknout a průběžně číst.

Pokud Vám zbyde čas a chuť, nezapomeňte na online trénování – třeba zde.

Tip pro tento týden: Pokud máte přístup k počítači. Zkuste poslech písní v angličtině na skvělých stránkách - lyricstraining.com. Vyberete písničku, zvolíte si, na jaké úrovni znalosti angličtiny se pohybujete, vyberete, zda budete slovíčka vpisovat nebo jen vybírat a už to jede.

Stručný laický návod pro nejlehčí zpuštění: klikni nahoře GO TO WEB -> Play now ->zvol úroveň např. Beginner -> Maybe later a poslouchej a doplňuj.

Mějte se famfárově
Palína Hudková

Pozn.: Videospojení bychom naplánovali na čtvrtek. Dohodneme se na Whatsappu.

Přírodověda

Ahoj páťáčci,

minulý týden byl první, kdy jsem chtěla, abyste mi práci poslali do mailu (hana-kovarova@centrum.cz). Každému, kdo mi práci poslal, jsem mailem potvrdila, že jsem ji dostala, takže máte kontrolu, že je vše v pořádku. Vedu si podrobnou evidenci, takže vím, kdo splnil a kdo ne. Trochu mě překvapuje, že někteří jste v minulém týdnu „zapomněli“!? Abyste se dostali v mé evidenci do kolonky SPLNĚNO, je nutné doručit minulou práci nejpozději s týdenním zpožděním. 

Protože v tomto týdnu bylo velikonoční pondělí, bude i na tento týden práce trochu méně. Práce bude rozdělena na část, kterou mi nebudete posílat (sešit) a část, kterou mi prosím zase pošlete na e-mail hana-kovarova@centrum.cz(tento mail využijte i k případným dotazům nebo jakémukoli kontaktu se mnou). Část práce, kterou máte poslat, doručte  nejpozději do neděle 19. 4. Do předmětu e-mailu napište své příjmení a zkratku předmětu (např. Dvořáková Přv). Pokud někdo nemá přístup na internet, požádejte spolužáky, aby mi o tomto vašem problému napsali.

 Nová práce na týden 13. – 20. 4. 2020 (POSLAT !!!)

Na internetu si otevřete:

skolasnadhledem.cz – online cvičení – 1.stupeň -  Příroda – 5. Ročník – I Ty se můžeš chovat zodpovědně

a)      Přečtěte si pečlivě první stranu pracovního listu

b)      Odpovězte na otázky 1 – 6 na druhé straně pracovního listu (odpovědi nemusí být dlouhé, ale dobře si je promyslete).

Své odpovědi napište na papír a poté mi je naskenujte nebo je napište přímo na počítači a pošlete jako přílohu mailu a nebo rovnou jako text mailu.

Nová práce na týden 13. – 20. 4. 2020 (NEPOSÍLAT !!!)

Do sešitu název „Dýchací soustava“  a pod to nakreslit a popsat orgány dýchací soustavy (obrázek v uč.na straně 78 – stačí nakreslit horní polovinu těla chlapce).

Hodně hezkých dnů přeje Hana Kovářová

Vlastivěda
1. Vyluštit si osmisměrku zde


2. Spoj pastelkami, co k sobě patří?
Karlovy Vary                        Vltava
Šumava                               Ještěd
Hrubý Jeseník                      stříbro
Ostrava                              skanzeny
Kutná Hora                         Vírská přehrada
Brno                                   Labe
Rožnov pod Radhoštěm        Vřídlo
Krkonoše                            černé uhlí
Liberec                               Praděd



Učivo od 20.4.

Úvodem, děkuji velice za Vaší spolupráci. Snažíte se ze všech sil, vzájemně si pomáháte, odevzdáváte domácí úkoly a ještě Vám nechybí humor. Děkuji Vám Pavlína Hudková

Matematika
Milí páťáci,
tento týden se vrátíme ke zlomkům. Vezmete si opět červený pracovní sešit a nalistujete str.30 / 1, 3, dále str.32 /9, 10 a i na str. 33 /13 a 17. A alespoň 2 z těchto cvičení mi s rodiči pošlete na můj školní mail. Látka není nová, jen musíte nalistovat ve své paměti, v sešitě nebo učebnici.
Přeju všem pohodu k práci.
M. Š.

Český jazyk

Ahoj páťáci, zdravím vás a musím vás pochválit, jak zadanou práci z českého jazyka zvládáte a posíláte mi. ( Někteří – jeden/jedna jste mi práci ještě neposlali) , tak to napravte.
V pondělí se zaměříme na procvičování přídavných jmen tvrdých a měkkých.
Práci si rozdělíme na povinnou a dobrovolnou. Cvičení povinná mi zašlete do úterý a dobrovolná do středy.
1. Zkus opravit chyby a vypiš pouze ty výrazy, které jsou chybné a napiš je správně.
    malý kluci, učit se cizí jazyk, zuřiví pes, koláč se švestkovími povidly, makový koláč, hbitý kluk

    čapí hnízdo, sokolý let, kosí bratři
2. A) s mil__m__ p řáteli, rozkvetl__ keř, znám__ lidé, snaživ__ žáci, tmav__ koně, vytrval__ běh, zdrav__ zub, ps__ stopy, zdvořil__ cizinec, mil__ rodiče, tepl__ déšť, obětav__ soused, zoufal__ křik, hus__ peří, lv__ tlapa, bramborov__ salát, pštros__ stopy, lipov__ květ, několik sov__ch mláďat, ryz__ zlato, tup__ nůž, kos__ zpěv, ryb__ polévka, drz__ pohled, tmav__ domorodci

   B) Přečti jídelníček: z podstatných jmen v závorkách utvoř přídavná jména
Předkrmy: (šunka) pěna

                    ( turista) salám s okurkou
Polévky:     ( kuře) vývar s ( játra) knedlíčky
                    ( hrách) polévka se (smažení) houskou
Hlavní jídla: ( vepř) maso s bramborem a oblohou
                      ( příroda) řízek s ( brambora) salátem
Dezert:         ( zmrzlina) pohár s ( jahoda) přelivem

Dobrovolný  úkol: HRA SE SLOVY
K podstatným jménům doplň náležité tvary vhodných přídavných jmen z nabídky:

pozdrav, choroba, kotě, strojek, byt, míč, hráč, vlasy, vor, děti, lodě, paprsky, den, parkoviště, pes, vesta, vosk, kukla
Nabídka
: srdeční, srdečný, plující, hlídaný, hlídací, hravý, hrající si, slunečný, sluneční, plovací, plovoucí, plavý, včelí, včelařský, kopací, kopající, slunný

Správné znění dobrovolného úkolu si můžete zkontrolovat ve čtvrtek.


Anglický jazyk

Dear, 5.B.!                                                                                                                                                    

Vaše pracovní list s názvem Actions byly skvěle vypracované, moc Vás chválím.

Tento týden bude angličtinářská challenge. Na pondělí, středa, pátek jsem vám připravila kvíz. Vždy ten den vložím sem  link/PIN, přes který se přihlásíte do kvízu na Kahoot. Tento týden bude zaměřen na procvičení jednotlivých časů (present simple, present continuous). Soupeříte mezi sebou navzájem. Na vítěze čeká titul a dárek mnou věnovaný! Podmínkou vítězství je, že musíte mít všechny předešlé úkoly splněné!

Pokyny:

1) stáhněte si aplikaci Kahoot z Google play, mělo by to jít i přes stránku www.kahoot.it a zadat PIN.

2) do systému si dávejte jako nickname reálná příjmení, žádné přezdívky, abych mohla porovnávat výsledky  (př. Hudková)

3) v po, st, pa sem vložím link a napíšu, do kdy je kvíz otevřen, tzn. do kdy máte čas si jej otevřít a vyplnit, po vypršení lhůty se k testu již nedostanete

4) kvíz je časově omezen

Pokud by byl problém s otevřením, stáhnutím… kontaktujte mě. Ráda pomohu. Ale kahoot pohodlně otevřete na různých typech mobilů, tabletu, notebooku.

Tento týden odevzdání úkolů bude právě forma těchto kvízů. Doporučuji si před kvízem projít opět zásady tvorby Present simple a Present continuous.

LINK PRO PÁTEK: https://kahoot.it/challenge/07554157?challenge-id=4f1df615-87e2-4fdb-a69a-9c1477e6d9c1_1587672178068 NEBO ZDE

PIN: 07554157

POZN.: test je věnovaný present simple and present continuous

Nezapomínejte stále online procvičovat – na stránkách doporučených viz. níže. Procvičujte gramatiku, slovní zásobu – př. Sport, Adjectives.

 

Dále v souborech naleznete poslech s názvem Stopa 3 nebo zde. Otevřete si učebnici na str. 70 ve cv. 5. Zjistěte: Jaké sporty dělá Alex a Emily ve svém volném čase? A na str 71, poslouchejte, čtěte, překládejte a cv. 9, 10 vypracujte do ŠS. Správné řešení opět vyvěsím příští týden.

A čekají nás krásná nová slovíčka ze str. 76 cv. 1. Opiš do slovníčku a jejich význam najdeš v souborech Motivate 1. Nauč a procvič v učebnici str. 76 cv. 3 – vyber správná slova a přiřaď k obrázkům a-d – napiš do ŠS.

I wish you luck in the game.

Pavlína Hudková

 

 Přírodověda

Ahoj holky a kluci,

 

každému, kdo mi poslal práci, jsem mailem potvrdila, že jsem ji dostala, takže máte kontrolu. Vás, kteří jste práci neposlali, budu uhánět přes rodiče. Nemáte prázdniny, ale výuku na dálku, takže není možné, abyste se mi nějakou formou neozvali (hana-kovarova@centrum.cz  nebo telefon 725 439 029).    

 

Část práce, kterou máte poslat, doručte  nejpozději do neděle 26. 4. Pokud někdo nemá přístup na internet, požádejte spolužáky, aby mi o tomto vašem problému napsali.

 

 Nová práce na týden 20. – 27. 4. 2020 (POSLAT !!!) /Mailem nebo WhatsApp 725 439 029/

 

Na internetu si otevřete:

 

skolasnadhledem.cz – online cvičení – 1.stupeň -  Příroda – 4. ročník – Tělo houby

 

přímý odkaz je zde:   https://www.skolasnadhledem.cz/game/4038

 

a)      Je to opakování, zkuste správně doplnit

 

b)      Jako doklad mi pošlete snímek výsledné obrazovky, kde je vidět, kolik jste udělali chyb

 

Snímek obrazovky se dělá nejlépe s pomocí kláves Fn+PrtSc, takto udělaný snímek potom uložíš třeba do Wordu nebo Kreslení klasickou kombinací kláves CTRL+V. Pokud to bude problém, můžete obrazovku vyfotit foťákem nebo mi jenom rodiče mohou potvrdit, že jste kvíz udělali a s kolika chybami.

 

Nová práce na týden 20. – 27. 4. 2020 (NEPOSÍLAT !!!)

 

a)      Do sešitu pod název „Dýchací soustava“  a obrázek kluka (minulá práce) napište text z uč. str. 78 dole : „Kyslík ze vzduchu se v plicích váže na barvivo obsažené v krvi. Krev kyslík rozvádí do celého těla, do všech orgánů. Z těchto orgánů krev zase odvádí nepotřebný oxid uhličitý, který se pak v plicích z krve uvolňuje a odchází s vydechovaným vzduchem.“

 

b)      V klidu si sedněte a spočítejte si, kolikrát se během jedné minuty nadechnete (počítejte jenom nádechy, výdechy nezapočítávejte). Údaj si někam poznamenejte, příští týden si k tomu něco řekneme.

 

Mějte se moc hezky       Hana Kovářová


Vlastivěda

Učivo od 27.4.

Vážená V.B, děkuji za zpětnou vazbu, kterou odesíláte jednotlivým učitelům. Musí to být. Máme tu nový týden a nové úkoly.

Matematika

Český jazyk

Ahoj páťáci, posílám jarní pozdrav a chválím vás za splněné úkoly. Snažíte se. Dnes jsem si pro vás připravila hru. Osmisměrku. Po vyškrtání všech daných slov zůstane tajenka, která se čte zleva doprava a skládá se ze zbylých písmen.
Napište mi řešení tajenky. V neděli najdete znění. Kdo najde všechna slova a napíše mi je a napíše i tajenku, ohodnotím velkou jedničkou. Osmisměrka je dobrovolná. 

p

h

u

s

t

ý

s

t

a

r

ý

m

k

r

á

s

n

á

k

í

ř

y

í

i

m

a

l

ý

s

i

l

n

á

ch

š

l

d

v

e

l

k

á

e

m

l

l

j

ý

i

ý

d

a

l

m

n

i

e

ý

e

í

v

y

s

o

k

é

ě

z

c

l

l

d

a

a

v

č

e

r

n

ý

ch

ě

ě

ý

d

b

a

s

o

v

á

n

l

m

m

k

e

l

á

k

d

a

l

s

a

a

s

k

l

e

t

n

í

á

í

j

d

s

j

ě

n

d

r

a

h

ý

n

m

n

o

e

m

í

á

n

m

r

k

ý

é

é

n

n

a

Povinná práce do školních sešitů

1.V tomto cvičení si ověříte znalost pravopisu přídavných jmen
    ryb__ tuk, osl__ uši, zbaběl__ člověk, zimn__ krajina, tvarohov__ koláč, včel__ med, ztrouchnivěl__ pařez, leskl__ brouci, lýkožrout smrkov__, koz__ brada, škodliv__ brouk, škodliv__ brouci, březov__ háj, roztomil__ hoši, rychl__ běžec, perlov__ náhrdelník

2. V tomto cvičení si procvičíte druhy přídavných jmen, už umíte přídavná jména tvrdá a měkká.
bambusový, luční, sokolí, cizí, telefonní, pyšní, železný, noví, důvěřivý, veselý, drzí, kosí


Nadpis: Skloňování přídavných jmen přivlastňovacích
V učebnici si přečtěte na straně 102 článek Příbuzenstvo

Spočítejte v tomto článku přídavná jména a vypište si je do sešitu.
Tak a nyní si pečlivě čtěte, povíme si o přídavných jménech přivlastňovacích.
Na přídavná jména přivlastňovací se ptáme otázkou Čí?
Věřini bratranci- zeptám se Čí? bratranci, odpovím si Věřini, to je přídavné jméno přivlastňovací.
Pamatuj si!!!! Rod přídavného jména přivlastňovacího se určuje podle podstatného jména, které stojí u přídavného jména.
sousedovy slepice- Čí? slepice. Sousedovy. Slepice je rodu ženského, sousedovy je přídavné jméno rodu ženského. Zkuste takto podle mě určit rod u následujících přídavných jmen.
Jirkovým hádankám, sestřini papoušci, bratrovi křečíci, tatínkovo kolo, maminčini
mazlíčci, strýcova kladiva


Kluci a děvčata přeji vám veselé ČARODĚJNICE. AB.


Anglický jazyk

Vyhodnocení anglické challenge:

Drazí hráči, kvíz byl o tom, že si zopakujete gramatiku, slovní zásobu….na PRVNÍ POKUS. Mnozí z Vás si různě přepisovali jména a zkoušeli daný kvíz vícekrát. Tito hráči, určitě ví, jsou z anglické challenge vyloučeni. Ale úkol splnili. Děkuji všem za účast. Nebylo to vůbec špatné.

Vítěz pro domácí výuku (povinně bylo absolvovat 3 kvízy a sečtení bodů za tyto kvízy dalo vítěze): Štěpán K. z V.A. – gratuluji a cenu předám!!!

Tento týden Vám na Kahoot vložím pouze jeden kvíz, který bude zpřístupněn do 1.5. do 19:00. Prosím, máte jeden pokus a uvádějte jako nickname - Vaše příjmení. Kvíz si zahraj, až po učení nové látky.

Link: https://kahoot.it/challenge/0519389?challenge-id=4f1df615-87e2-4fdb-a69a-9c1477e6d9c1_1588337224098

Pin: 0519389

Nehrajeme o dárek, ale o prvních pět míst.

Taky jsem zjistila, že bychom si potřebovali trochu osvěžit přítomný čas prostý u sloves – třetí osoba čísla jednotného (he does, she works, it starts,…).

Zde jsou dvě skvělá výuková videa, máte znát, ale opakování určitě uvítáte.

Video, domácího učitele – PRESENT SIMPLE nebo angličtina pro začátečníky - PRESENT SIMPLE.

Dnes nás čeká nová látka. Minulý čas slovesa být. Není to nic složitého, nebojte se.

Má pouze 2 tvary was a were. Podívejte se do učebnice str. 88  na žlutou tabulku, ve kterých osobách je co. Tabulku si nalepte, nebo přepište do sešitu.:

Sloveso být - minulý čas

byl jsem

I was

 

byli jsme

we were

byl jsi

you were

 

byli jste

you were

byl

he was

 

byli

they were

byla

she was

   

bylo

it was

   
     

nebyl jsem

I wasn´t

 

nebyli jsme

we weren´t

nebyl jsi

you weren´t

 

nebyli jste

you weren´t

nebyl

he wasn´t

 

nebyli

they weren´t

nebyla

she wasn´t

   

nebylo

it wasn´t

 

 

 

Jasně a stručně najdete vysvětlení domácího učitele – Past simple – TO BE – udělej si zápis do sešitu z této výuky (včetně tabulky nad).

Pojďme si poslechnout song k této gramatice – I was, You were

Zde poslechni příklady v angličtině.

Odkazy k online procvičení: cvičení 1, cvičení 2

Minulý týden, jste si do slovníčku měli opsat nová přídavná jména ze str. 76. Přikládám správné řešení a zkus procvičit v pracovním sešitě na str. 58 cv. 1 - doplň, cv. 2 – Který sport je…, cv. 3 – doplň správné př.jm.

Shrnutí odevzdání úkolů: vyfoť Tvůj zápis ze školního sešitu a zašli + účastni se kvízu na Kahoot.

Správné řešení – učebnice:

Str. 70 cv. 5

Emily: football, basketball, swimming

Alex: football, tennis, golf

Str. 71 cv. 9

  1. False   2. False 3. True 4. False

Str. 71 cv. 10

  1. Football, hockey, cross-country running, tennis, athletics
  2. A combination of hip-hop dance, funk and physical exercise
    1. Because they don´t like doing competitive sports.

Str. 76 cv. 3

  1. Difficult 2. Boring 3. Dangerous 4. Fun
  2. C         2. A     3.B      4. D


Přírodověda

Ahoj páťáčci,

Kontakty na mě: hana-kovarova@centrum.cz  nebo telefon 725 439 029 (WhatsApp)

Část práce, kterou máte poslat, doručte  nejpozději v  neděli 3. 5.

 Nová práce na týden 27. 4. – 3. 5. 2020 (POSLAT !!!) /Mailem nebo WhatsApp 725 439 029/

A)     Na internetu na Youtube si otevřete video k dýchací soustavě, pozorně sledujte a pošlete mi odpovědi na otázky:

přímý odkaz je zde:     https://www.youtube.com/watch?v=hnXgTW4zQq4

Pokud přímý odkaz nebude fungovat, postupujte:

www.YouTube.com – do vyhledávače dejte: Dýchací soustava-učení s plyšáky – pak to bude zřejmě už první video, má délku 5:47 a vypráví tam holčička s plyšáky

1) Proč je lepší dýchat nosem než pusou?

2) Co je na konci průdušinek?

3) Kdo/co roznáší kyslík po celém těle?

4) Který sval umožňuje dýchání? Kam se pohybuje při nádechu?

Kdo chce jedničku, pošle mi fotku Vámi vyrobeného modelu dýchací soustavy podle videa (toto je dobrovolné).

B)      Na internetu si otevřete poznávačku ptáků, pokuste se dosáhnout 3. nebo ještě lépe 4. štítu a obrazovku s tímto štítem mi pošlete:

Přímý odkaz je zde:         https://www.umimefakta.cz/otazky-birds-1?source=homepageFollow

Nová práce na týden 27. 4. – 3. 5. 2020 (NEPOSÍLAT !!!)

Minule jste spočítali, kolikrát se v klidu během jedné minuty nadechnete. Mělo Vám vyjít asi 12 – 16 nádechů v klidu (nebo podobné číslo). Tento týden si udělejte pokus: Udělejte 10 pořádných dřepů s výskokem a hned potom si znovu spočítejte počet nádechů po této zátěži za minutu. Číslo si zase poznamenejte, můžete zkusit i víckrát.

Mějte se fajn, Vy i rodiče!          Hana Kovářová


Vlastivěda
Opakujeme PRAHU

1. Kdo založil Nové Město Pražské (který král, z jakého rodu, kde vyrůstal, koho si přivezl do vlasti, co vše v Praze vybudoval)?

2. Kde stojí Národní muzeum a co zde můžeme najít?

3. Jak se nazývá nejstarší univerzita v Evropě (se sídlem v Praze)?

4. Proč byl postaven kamenný (Karlův) most?

5. Kde se v Praze nalézá Orloj (na jaké budově)? Proč je právě Orloj památkou vyhledávanou turisty?

6. V praze je sídlo parlamentu. Co je parlament a jakou má funkci?

7. Kde si v Praze můžeme prohlédnout vzácné druhy rostlin, nebo exotická zvířata?

8. Čím se odlišují Národní divadlo od ostatních divadel v Praze (napiš vše, co o něm víš)?

9. Praha je mezinárodním dopravním uzlem. popiš pražskou dopravu, včetně lodní.

10. Kam mohou Pražané vyrazit za rekreací v okolí Prahy?


Učivo od 4.5.

Srdečně Vás zdravím!!! Nahoře na těchto stránkách naleznete záložku Archiv třídy V.B, zde jsou uložené úkoly z předchozích týdnů.

Matematika

Dobrý den páťáci, tak než se uvidíme, tak pro vás mám ještě další práci z červené učebnice a to ze strany 19/17,18 a 20 a ze strany 21/3, 4, 5 a 9. Zdá se to možná hodně, ale není. Ve škole bychom zvládli mnohem víc. Takže opět na můj školní nebo soukromý mail miladasafrankova@seznam.cz. A prosím o to, abyste si zkontrolovali, jak je to co mi posíláte čitelné. Někdy vaši práci vidím, ale nepřečtu J.

Tak držím palce.

M. Š.

Dodatečná práce. V rámci komunikačního šumu nám chybí práce z minulého týden, prosím o vypracování str. 18 v červené učebnici a zaslat pí.uč Šafránkové na email: miladasafrankova@seznam.cz. Děkujeme.


Český jazyk
Ahoj páťáci, moc vás zdravím a děkuju za práci, kterou mi posíláte. Kdybyste něčemu nerozuměli, zavolejte, napište, ráda vám to vysvětlím. Doufám, že vás osmisměrka bavila. Tento týden jsem si pro vás připravila opakováníčko.
1. Jaký je rozdíl mezi slovy výr a vír?
Popletla jsem cvičení a budu ráda, když mi chybně napsaná slova napíšete.
Výr  vysedával ve vykýři. Vírazem výtěze vyzíval, vyhrožoval.
Viktor viděl výra, vylekanému Vilímkovi vytrhl vydličku a vyběhl k vítahu- vymyslel si výra vydráždit. Vistupoval víš a víš k vysoké výžce, vyběhl k vykýři, visunul vidličku k výrovi. Výr viplašeně vilétl- vyhnul se vyzbrojenému vírostkovi. Vyrazil do vychřice, vylétl na vyšeň, pak vyděšeně výřil nad vískou Vysočiny. S vypětím vyhrál.
Výmluvný vítečník se vytahoval, jak vyzrál nad výrem, ale vislechl vísměch.
Vysloužil by výprask- výr vymírá, vyskytuje se u nás výjimečně, a vidlička je vidlička, a ne   k vykutálenému vystrašení výra, viďte?
a) napište mi slova, která jste opravili
b) vypište správně všechna podstatná jména rodu mužského a urči vzor
c) opiš větu, která je podle tebe bez chybičky
d) najdi sloveso v podmiňovacím způsobu
e) najdi pojem, se kterým jsi se už setkal ve vlastivědě
f) děvčata a kluci, zkuste se cvičení naučit číst rychle a bez chybičky ( přečtete, až přijdete do školy)

2. Doplň i-y, napiš vzor
    Ukázka: zdravý sportovec- mladý sportovec
                    psí bouda- jarní bouda
pečliv__ žáci, škodliv__ hmyz, z ryz__ho zlata, mil__ přítel, mil__ přátelé, za světl__ch  nocí, s rychl__m__ běžci, ze slab__ch kostí, ryb__ jikry, bezmas__ oběd, s prav__m__ drahokamy, sysl__ kožich, koroptv__ hlas, nov__ obyvatelé, včel__ med, kos__m__ zpěvy, zl__ duch.

3. Shoda přísudku s podmětem
knihy jsme vrátil__ včas, zdi se rozpadal__, koně šl__ pomalu, kuřátka pípal__, přiletěl__ hejna špačků, skupiny žáků se sešl__, řady cvičenců pochodoval__, papíroví draci vysoko létal__, města se rozrůstal__, děti sáňkoval__, babička i dědeček nás pochválil__, dni se krátil__ a noci se prodlužoval__

Příští týden se budeme učit skloňovat vzor otcův a pravopis.
Přeji vám krásný prodloužený víkend. Vyražte do přírody . Ahojky.


Anglický jazyk
Hello, 5.B!

Všechny Vás moc zdravím a chválím, jak pracujete. Bohužel pár jedinců nepracuje pravidelně a práci zasílá chaoticky. Máme za sebou již několik týdnů samostudia, tak pokud něčemu nerozumíte, něco není jasné, pište.

Vítězové Kahoot kvízu:
1. Pepa P.
2. Kristián Š.
3. Nikča K.
4. Nela H.
5. Milan K.

GRATULUJI!!!!! ALE!!!!! Mrzí mě, že někteří se do testu přihlašují vícekrát, není to fér!!

Sloveso být v přítomném čase - známe přítomný čas slovesa být. Pro jistotu si ho zopakujte pomocí tohoto videa:

https://www.youtube.com/watch?v=tHewG-K_wfA

Sloveso být v minulém čase – prostuduj v učebnici žluté tabulky na str. 88, 89. Pro minulý čas jsou pouze dva tvary: was, were; v záporu: was not = wasn´t, were not = weren´t. (zapiš do sešitu).

Otázka a krátká odpověď:

They were at school yesterday.

Were they at school yesterday? Yes, they were. No, they weren´t.

Were you at school yesterday? Yes, I was. No, I wasn´t.  (zapiš do sešitu)

Podívej se na video: https://www.youtube.com/watch?v=81YU6h2yI_Y

DOMÁCÍ ÚKOL K ODEVZDÁNÍ

MINULÝ ČAS SLOVESA BÝT – domácí úkol

1)      Doplň do vět kladné tvary (was, were) slovesa být v minulém čase.

We ______________ in Italy. She _________ in Croatia. The film _________ great. I __________ at my grandma´s. Jenny and Sally __________ at a camp.

2)       Doplň do vět záporné tvary slovesa být (můžeš plné i stažené).

I _____________ in the mountains last winter. There _____________ much snow. It __________ sunny last week. He ____________ at the cottage. We ____________ at a party.

3)      Odpověz na otázky krátkou odpovědí Yes, I was./No, I wasn´t.

Were you in the mountains last winter?

Were you at a camp last summer?

Were you at the seaside last summer?

K procvičení: Poslechni si Where was this boy last week? A zahraj si hru – Game.

Have a nice week!
See you soon!



Přírodověda

Ahoj páťáčci,

Kontakty na mě: hana-kovarova@centrum.cz  nebo telefon 725 439 029 (WhatsApp)

Práci mi doručte nejpozději v  neděli 10. 5.                              Zdraví    Hana Kovářová


Nová práce na týden 4. – 10. 5. 2020 (POSLAT !!!) /Mailem nebo WhatsApp 725 439 029/

Na internetu na Youtube si otevřete kraťoučké, ale šokující video, které srovnává plíce nekuřáka a kuřáka

přímý odkaz je zde:     https://www.youtube.com/watch?v=6HB21TEwNJA

Po shlédnutí videa vytvořte plakát proti kouření, který by mohl viset např. v čekárně u lékaře

-          Malá čtvrtka nebo papír velikosti A4 (velký sešit)

-          Výrazné písmo, barevné obrázky (aby zaujal už na dálku)

-          Můžete kombinovat písmo, obrázky, výstřižky, něco nalepit…

-          Snažte se být nápadití, zkuste vymyslet to, co jiní nevymyslí (může tam být cokoli, co bude nabádat proti kouření, popisovat jeho škodlivost …)

-          Buďte pečliví (ať to neodbydete, neuspěcháte, používejte pravítko…)

Nejlepší, nejnápaditější a nejpečlivější plakáty budou ohodnoceny jedničkou!

 

Vím, že jste měli počítat nádechy po 10 dřepech, nebojte, nezapomněla jsem, vrátíme se k tomu.

Vlastivěda
1. Opakujeme Střední Čechy. Přijel ti na prázdniny kamarád z ciziny. Vyber si jedno zajímavé místo ve Středočeském kraji a napiš, kam ho pozveš a proč mu ukážeš právě toto místo (čím je zajímavé, co tam můžete vidět atd.)

2. Nakresli 5 turistických značek a napiš, co značí.

3. Vysvětli pojem krasová oblast. Je nějaká ve středočeském kraji? Pokud ano, napiš kde.


Učivo od 11.5.


Matematika

Milí páťáci, v tomto týdnu se pustíte do práce v červené učebnici Svět čísel a tvarů na str. 24 a celou jí zpracujte do školního sešitu. Až se dostanete do školy tak mi paní učitelka vaše sešity vybere a já si je prohlédnu. Samozřejmě budu očekávat vaši práci na mailových adresách jako obvykle a to do pátku.

Buďte zdraví a s chutí do práce. M. Š.


Český jazyk

Ahoj milí páťáci, tento týden bude práce z českého jazyka pouze na čtvrtek a pátek. Někteří z vás přijdou 25.5. do školy. Už se na vás těšíme. Bude vás učit paní učitelka třídní. Přineste si učebnici z českého jazyka, čítanku a školní sešit. Paní učitelka s vámi udělá cvičení, která vám připravím, sešity si každý den vyberu a zkontroluji. Na špatné známky zapomeneme.  Mluvnici, kterou bychom nestihli probrat do konce školního roku, doženeme v šestém ročníku. Hlavně nevyhazujte školní sešity z češtiny z páté třídy. Děti, vy, které z nějakého důvodu přijít do školy nemůžete, nebuďte smutné.Rozpačitý

Budeme nadále pracovat na dálku. Práci mi posílejte.

1. Učebnice strana 99, cvičení 8 ( zelené cvičení)
2. Dnes se naučíme vytvořit přídavné jméno z podstatného jména. Připomínám- nezapomeňte, když je to zvíře, píšeme jedno  -n-
Vzor: ráno- ranní, havran- havraní. Nyní zkuste sami.
Opište si do sešitu:

týden

týdenní

cena

cenný

kámen

kamenný

telefon

telefonní

kuna

kuní

čin

činný

víno

vinný

den

denní

krocan

krocaní

rostlina

rostlinný

klokan

klokaní

vrána

vraní

ráno

ranní

jelen

jelení

havran

havraní


Přeji hezké jarní dny. AB

Anglický jazyk

Hello, 5.B.

Moje milí páťáčci. Tento týden věnujeme trochu našim maminkám. Víte, co se včera slavil za svátek? Myslím, že si všechny maminky zaslouží, abychom jim věnovali trochu pozornosti. A také jim patří velký dík za všechno, co musí každý den zvládnout.

Úkol č. 1:Zkus doplnit pracovní list o tvojí mamince. Pracovní list najdeš v souborech s názvem Mum. Na slova, které neznáš, se podívej do slovníku. (Mělo bych jich být minimum).

Úkol č. 2: Napiš do školního sešitu minimálně 8 vět o své mamince. Jak vypadá, co má a co nemá ráda,… Použijte slovní zásobu, kterou už ovládáte. Můžete použít spojení z předchozího pracovního listu. Nezapomínejte na to, že obecně platná vyjádření budou v přítomném čase prostém.  Ve třetí osobě jednotného čísla budou mít koncovku -s. Vzpomeňte si na slovesa, která vyjadřují, jak se co někomu líbí (like, love, hate,..).

Např.:

My mum often wears her dark blue skirt with flowers. Moje maminka často nosí svoji tmavě modrou sukni s květinami.

My mum gets mad when…   Moje maminka šílí, když …

My mum likes cooking …   Moje maminka má ráda vaření …

My mum doesn’t like …   Moje maminka nemá ráda ….

She hates ….  Ona nenávidí…

She likes to wear…   Ráda nosí….

She doesn’t mind …   Nevadí jí …

My mum’s favourite colour is …   Oblíbená barva mojí maminky je …

 
doporučené stránky k inspiraci:

https://www.youtube.com/watch?v=CsQ3JFF-0ks

https://www.youtube.com/watch?v=BP7BYcAzP6o

https://www.youtube.com/watch?v=MYqFPa1mrXo

Vypracovaný úkol celý najednou nafoťte nebo naskenujte a obrázky hotové práce zašlete ke kontrole. Prosím žáky pí. uč. Krupičkové, pokud je to možné, zašlete práci ke kontole na její email -zketeacher@seznam.cz.

Nepovinné procvičení pro zábavu:

Poslechni si písničku a zahraj si hru (na neznámá slova použij slovníček) :

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/songs/old-macdonald-had-farm

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/animal-body-parts-1

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/animal-body-parts-2

 
Have a nice time
P.H.


Přírodověda

Ahoj páťáčci,

pracujete úžasně a děláte mi radost, opravdu, děkuji za to.

moje kontakty:  hana-kovarova@centrum.cz   nebo   telefon 725 439 029    

Část práce, kterou máte poslat, doručte  nejpozději do neděle 17. 5.

 Nová práce na týden 11. – 17. 5. 2020 (POSLAT !!!) /Mailem nebo WhatsApp 725 439 029/

Na internetu si otevřete YouTube a na něm video Hasičského záchranného sboru o umělém dýchání (2:06):

přímý odkaz je zde:   https://www.youtube.com/watch?v=EbJx5HaV8bg

Odpovězte na následující otázky (otázky nemusíte opisovat):

1)      Komu přeje štěstí?

2)      Doplň: „Neštěstí nechodí po horách, ale ........“

3)      S čím je při oživování člověka vždy spojeno umělé dýchání?

4)      Od čeho je nejprve nutno vyčistit ústní dutinu (3 věci)?

5)      Proč musíme postiženému zaklonit hlavu?

6)      Kam se dovoláme, když voláme číslo 155?

7)      Kdy voláme linku 112?

8)      Proč je vhodné provádět umělé dýchání přes kapesník nebo jinou látku?

9)      Proč musíme ucpat postiženému nos?

10)   Čím je způsobeno, že se při vdechu do postiženého zvedá jeho hrudník?

11)   Kudy vdechujeme u malých dětí?

12)   Jak dlouho se provádí umělé dýchání?

13)   Jak dlouho vydrží mozek člověka bez přísunu kyslíku (najdi v učebnici)?

Nová práce na týden 11. – 17. 5.  2020 (NEPOSÍLAT !!!)

a)      Do sešitu pokračujeme k dýchací soustavě zápisem: „V klidu se během jedné minuty nadechneme asi 12 – 16 krát. Při zátěži (sport, práce) se počet nádechů zvýší, protože naše svaly potřebují více kyslíku a živin.“ Dále si sami doplňte podle vašeho pokusu:

„Po 10 dřepech jsem si naměřil/a ………………..nádechů za minutu.“

b)      Do sešitu dále název : „Umělé dýchání“ a k němu zápis (podtrhněte si): „Když se na to necítíme, nemusíme umělé dýchání poskytnout, ale vždy musíme zavolat pomoc (155, 112) a zůstat u postiženého !!!.“


Vyhodnocení plakátů z minulého týdne

To jsem si ale dala! Najít ty nejlepší byl opravdu problém, všichni jste měli dobré nápady. U některých mi trochu chyběla pečlivost (podtržení bez pravítka, odbyté nalepení, písmo…), u některých vím, že pomáhali dospěláci (tím teď nemyslím toho žáčka, se kterým už jsem to řešila, tam je to v pořádku). Velkou jedničku tak nakonec dávám opravdu jen nejlepším a hodně originálním nápadům: Noemi Boccadamo, Štěpán Novák, Leona Michálková, Kristián Šrankota a Oskar Živnůstka. Všichni ostatní dostávají jedničku malou, protože i jejich práce byly báječné.

Vlastivěda
Opakujeme Evropu
Vyber si z nabídky jedno město a vypracuj o něm referát, včetně obrázku (poloha, historie, zajímavosti a památky, průmysl).
MĚSTA: londýn, Paříž, Bratislava, Madrid, Helsinky

Ve větách najdi název města:
a) Učitel čte ukázku z knihy.
b) Jaroslav koval svého koně.
c) Strýc Jáchym ovdověl.

Otázky a odpovědi?
1. Který hrad se jmenuje stejně jako část lidského těla?
2. Znáš alespoň 2 města, kde se ve středověku těžilo stříbro?
3. Na Karlově mostě stojí sochy. Byly tam již od počátku?
4. Ve kterém městě sídlí Ústavní soud ČR?
5. Ve kterých oblastech ČR se těží uhlí?


 

Učivo od 18.5.

Matematika

Ahoj páťáci, tentokrát se vrátíme až do minulých školních let a na str. 8 si vypočtěte cv. 18 až 23 (v červené učebnici). Práci očekávám zase do pátku poledne. Od některých z vás jsem nedostala ani jednu práci, a pokud mi jí nepředložíte, pokud dorazíte příští týden, musíte očekávat, že se váš nezájem objeví v závěrečném hodnocení.

Zdravím. M. Š.


Český jazyk

Ahoj páťáci, posílám všem jarní pozdrav.

Dnešní práci stačí poslat do pondělí. Kdo z vás nastupuje v pondělí 25.5. do školy, mi práci posílat nemusíte, vyberu si od vás sešity, opravím a hned zase sešity vrátím.

1. Za doplňovaný výraz napiš vzor. Příklad: Mám ráda mátov_ý_ ( mladý) čaj. Neotvírejte ciz__m lidem. Ráno mě probouzí kos__ zpěv. V televizi ukazovali velryb__ mládě. Slunečnému podzimu se říká bab__ léto. Lv__ samci si hlídali své území. K hověz__mu masu se hodí omáčka a knedlík. Pohostili nás koz__m sýrem. Spatřil roztažená orl__ křídla. Po žab__ch koncertech se mi bude stýskat.

2. Odvozuj přídavná jména a užij je ve větách. Nezapomeň užívat slovesa. Vzorová věta: ryba- rybí

K štědrovečerní večeři jíme rybí polévku. motýl, páv, gorila, žába vosa, včela, hmyz

3. Doplň koncovky přídavných jmen.
V části d) u přídavných jmen urči pád a číslo.
a) Mal__ hoch, mal__ hoši, mal__m hochům, mal__ch hochů, s mal__m__ hochy. b) Štíhl__ chlapci, štíhl__ch chlapců, štíhl__ chlapec, štíhl__m chlapcům, štíhl__m__ chlapci. c) S osaměl__m__ stromy, osaměl__ strom, osaměl__m stromům, osaměl__ stromy, osaměl__ch stromech. d) Pečliv__ lidé pád , vzor , škodliv__m hmyzem pád , vzor , rychl__ běžec pád , vzor , v nov__ch teniskách pád , vzor , s drz__m klukem pád , vzor

4. Opiš do školního sešitu
1. otcův bratr, 2. bez otcova bratra, 3. k otcovu bratrovi, 4. pro otcova bratra, 5. otcův bratře! 6. o otcově bratru(-ovi), 7. s otcovým bratrem 1. otcovi bratři, 2. bez otcových bratrů, 3. k otcovým bratrům, 4. pro otcovy bratry, 5. otcovi bratři! 6. o otcových bratrech, 7. s otcovými bratry 1. otcův sešit, 2. bez otcova sešitu, 3. k otcovu sešitu, 4. pro otcův sešit, 6. o otcově sešitě, 7. s otcovým sešitem 1. otcovy sešity, 2. bez otcových sešitů, 3. k otcovým sešitům, 4. pro otcovy sešity, 6. o otcových sešitech, 7. s otcovými sešity

Skloňování přídavných jmen přivlastňovací je těžší, musíte se naučit zpaměti, proto jsem vám označila i koncovky, takto si to označte i v sešitě.

Napište mi, jakou knížku právě čtete a jak jste daleko.

Mějte se krásně. Alena Bernardová



Anglický jazyk

Dear 5.B!

Tento týden si zopakujeme a rozšíříme slovní zásobu na téma House and home. Jistě spousty slovíček znáte. V učebnici na str. 86 se podívej na modrý rámeček a daná slovíčka dej do překladače a poslouchej jejich výslovnost. Přiřaď slovíčka k obrázkům. Zapiš do slovníčku:

Unit 7

Armchair - křeslo

Bed - postel

Bookcase - knihovna

Chair - židle

Cooker – sporák, vařič

Cupboard - skříň

Desk – psací stůl, lavice

Lamp - lampa

Mirror - zrcadlo

Sofa - pohovka

Table - stůl

Toilet - záchod

Wardrobe - skříň

Slovíčka na téma house najdeš i pod flascards na quizletu – zde. (Najdi alespoň 8 nových slovíček, které neznáš a zapiš si do slovníčku). Dále můžeš procvičovat s výslovností zde.

V pracovním sešitě doplň na procvičení str. 65 cv. 1, cv. 2.

Jak jsem slíbila, následující týdny, budeme vždy něco opakovat, procvičte si školní předměty:

Úkol k odevzdání:

Přečti si, co děti pravidelně dělají v daných předmětech (školní předmět – school subject). Hádej, o jaký předmět se jedná. Název předmětu napiš na řádek.

The children run, jump, play ball games. _________________________________________

The children sing songs. _______________________________________________________

The children use rulers, draw triangles, count. ___________________________________

The children listen to recordings, read, say and write new words. _____________________

                                                            

Napiš, co děláte v jednotlivých předmětech. Dokonči věty.

In Maths we _________________________________________________

In English we ________________________________________________

In Science we ________________________________________________

In PE we ____________________________________________________

In Art we ____________________________________________________

In Czech we __________________________________________________


Have a nice week

P.H.



Přírodověda

Ahoj páťáčci,

moje kontakty:  hana-kovarova@centrum.cz   nebo   telefon 725 439 029 (WhatsApp)   

Vaše odpovědi k poznávačce mi doručte nepozději  v neděli 24. 5.

Má být hezky, tak si týden pěkně užijte!                                                   Hana Kovářová

                                   

 

Poznávačka rostlin z našeho okolí   (povinná práce)

Všem pošlu do mailu fotky 24 rostlin (přijde Vám to jako zásilka úschovny.cz z mého mailu). Fotila jsem je v minulém týdnu na zahrádkách, zahradách, polích, loukách, kolem cest a dokonce i na hřbitově v Bečvárech a okolí.

Úkol pro Vás:  

Pojmenujte rostliny rodovými jmény (rodové jméno je to první-podstatné jméno, např. kopřiva, nechci tedy celá jména, např. kopřiva dvoudomá).

Vždy uveďte číslo rostliny a její jméno (rostliny mají čísla od 1 do 24 v pravém dolním rohu).

Některé rostliny jsou docela těžké, zeptejte se rodičů, příbuzných, podívejte se do odborné literatury nebo na internet.

Ti, kteří správně pojmenují největší počet rostlin, dostanou jedničku!!!

Upozornění: Z úschovny je možné stáhnout zásilku pouze 30x, to musí pro naši třídu bohatě stačit, jenom Vás prosím, abyste tedy nestahovali opakovaně a nevzali jste tím ostatním možnost dostat se k fotografiím.

Jsem moc zvědavá, jací jste detektivové  :-).



Vlastivěda
Napiš referát o Marii Terezii. Referát zašli na email: pellerovazuzana@seznam.cz

Učivo od 25.5.

Matematika
Ahoj páťáci,
budeme pokračovat v práci v červené učebnici Svět čísel a tvarů. Čeká na vás str. 43/3 až 5 a na str. 44/3. Práci očekávám do PÁTKU dopoledne,  později odevzdanou práci nebudu už opravovat, jen potvrdím převzetí.
Všechny vás zdravím.
M. Š.


Český jazyk
Tentokrát je práce vložena v souborech s názvem Pracovní list ČJ. Posílejte prosím, jak jste zvyklí.

Anglický jazyk
Hi, V.B.

Mnozí z Vás se nadále budou učit samostudiem a část bude již pracovat se mnou. Tento týden začneme opakováním.

Otevřete si sešit a najdete v něm nebo i v Archivu třídy Present simple x Present continuos. Víte, jaké to jsou časy? Zopakujte si tvoření a do pátku 29.5. do 19:00 zkuste kvíz na kahoot. Jsem zvědavá, jak Vám půjde. Máte tři pokusy. Vždy za příjmením dejte číslo pokusu (Př. Hudkova1, Hudkova2…)

Link: zde

Pin: 05041179

Opsali jste si slovíčka do slovníčku? A kdo se je učil nebo opakoval? Zde na Kahootu vyplňte ještě jeden kvíz na části domu a vybavení. (Nápověda: Furniture = nábytek).

Link: zde

Pin: 02945818

Budeme mít více práce, ale určitě je spousta věcí pouze opakování.

Vocabulary – slovíčka: opiš si do slovníčku slovíčka, která neznáš.

yesterday – včera

today – dnes

tomorrow – zítra

last (week) – minulý (týden)

this (week) – tento (týden)

next (week) – příští (týden)


Úkol č. 1: Přelož a zapamatuj si:

 

Minulost

 

Budoucnost

Včera

 

 

Zítra

 

Minulý týden

 

 

Příští týden

 

Minulý měsíc

 

 

Příští měsíc

next month

Minulý rok

 

 

Příští rok

 

Minulé úterý

 

 

Příští úterý

 

Minulé (loňské) léto

 

 

Příští léto

 

Minulá (loňská) zima

 

 

Příští zima

 

Minulá hodina (ve škole)

 

last lesson

Příští hodina

 

Minule

 

last time

Příště

next time

 

Z minula už znáte tvary slovesa být v  minulém čase:

Positive:

I was

byl/a jsem

 

you were

byl jsi

 

he was

byl

 

she was

byla

 

it was

bylo

 

 

 

 

we were

byli jsme

 

you were

byli jste

 

they were

byli

 

Negative:

  

I was not

I wasn´t

nebyl/a jsem

you were not

you weren´t

nebyl jsi

he was not

he wasn´t

nebyl

she was not

she wasn´t

nebyla

it was not

it wasn´t

nebylo

 

 

 

we were not

we weren´t

nebyli jsme

you were not

you weren´t

nebyli jste

they were not

they weren´t

nebyli


Prosím, abyste v záporu (negative) preferovali zkrácené tvary (proto jsou zvýrazněny).

Úkol č. 2a: Ze slov vytvoř kladné (positive – I was) a záporné věty (negative – I wasn´t) v minulosti:

Vocabulary – slovíčka jako pomůcka :-)

be late – mít zpoždění

be hungry – mít hlad

be ill - být nemocný (nemoc)

be sick – být nemocný (nevolnost)

at home – doma

at school – ve škole

at work – v práci

on the beach – na pláži

at the seaside – u moře

at the cottage – na chatě

at grandma´s – u babičky

at a camp – na táboře

in the park – v parku

in the mounains – na horách

(Nápověda – místo be doplň was/ were)

I/be/late/last lesson

Positive: I was late last lesson.

Negative: I wasn´t late last lesson.

 

I/be/at home/last summer

Positive:

Negative:

 

I/be/at school/in March

Positive:

Negative:

 

I/be/at the cottage/last winter

Positive:

Negative:

 

I/be hungry/yesterday

Positive:

Negative:

 

I/be/in the park/last Friday

Positive:

Negative:

Úkol č. 2b: Ze slov vytvoř kladné (positive) a záporné věty (negative) v minulosti:

Pozor: Tentokrát se podmět (osoba) mění, dej si proto pozor na tvar slovesa: was/were, wasn´t/weren´t, pomůcka: tabulky – viz výše).

My mum/be/sick/last Friday

Positive: My mum was sick last Friday.

Negative: My mum wasn´t sick last Friday.

 

My friends/be/at home/last summer

Positive: My friends were at home last summer.

Negative: My friends weren´t at home last summer.

 

Tom and Lucy/be/at school/in March

Positive:

Negative:

 

My parents/be/at the cottage/last winter

Positive:

Negative:

 

Kelly/be hungry/yesterday

Positive:

Negative:

 

You/be/in the park/last time

Positive:

Negative:

 

Otázka a odpověď v minulém čase – sloveso být

Otázku vytvoříte jednoduše – přehozením slovesa a podmětu:

Tom was at home yestereday. Tom byl včera doma.

Was Tom at home yesterday? Byl Tom včera doma?

 

Odpověď (krátká) bude pak:

Yes, he was. Ano, byl.

No, he wasn´t. Ne, nebyl.(Zde vždy zkracujeme „was not“ na „wasn´t“!)

Když to shrneme do tabulky, bude to vypadat takto:

Was I?

Byl jsem?

Yes, you were.

No, you weren´t.

Were you?

Byl jsi?

Yes, I was.

No, I wasn´t.

Was he?

Byl?

Yes, he was.

No, he wasn´t.

Was she?

Byla?

Yes, she was.

No, she wasn´t.

Was it?

Bylo?

Yes, it was.

No, it wasn ´t.

Were we?

Byli jsme?

Yes, we will.

No, we weren´t.

Were you?

Byli jste?

Yes, you will.

No, you weren ´t.

Were they?

Byli?

Yes, they will.

No, they weren ´t.

 

Úkol č. 3: Odpověz krátce na otázky kladně (+) a záporně (-):

Were you in the garden yesterday?

+ Yes, I was.

- No, I wasn´t.

 

Were you at home last weekend?

+

-

Were you in the mountains last winter?

+

-

 

Were you at a camp last summer?

+

-

Was your mum at work yesterday?

+ Yes, she was.

- No, she wasn´t.

 

Were the kids at a camp last summer?

+

-

Was your sister at grandma´s last weekend?

+

-
Úkol č. 4:
My last weekend – můj minulý víkend: Nakresli cokoliv z tvého víkendu.


Good luck!
P.H.


Přírodověda

Vyhodnocení poznávačky z minulého týdne

 

Velkou jedničku dostávají všichni, kdo měli bez chyby (Boccadamo, Brož, Dajč, Daudová, Dusilová, Fendrychová, Hronová, Lukács, Mandovcová, Michálková, Novák, Šrankota, Veliký, Zvoníková, Živnůstka), malou jedničku dostávají všichni ostatní, kteří do neděle odevzdali (včas neodevzdala 1 žákyně).

 

Následuje domácí vyučovací hodina, kterou si udělejte podobnou, jako budou mít Vaši spolužáci ve škole:

 

Oběhová (cévní) soustava  (název do sešitu)

 

1)      Učebnice str. 80 – 81 (přečíst následující části textu):

 

Str. 80 – pod obrázkem oběhové soustavy

 

Str. 81 – 1. odstavec (cévy)                

 

2)      Proudění krve srdcem (pustit si video a odpovědět na otázky – viz zvláštní soubor)POSLAT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

https://www.youtube.com/watch?v=1Z3nSM0Kfms

 

3)      Srdeční tep (přečíst str. 80, na liště=na okraji stránky, 1. odstavec)

 

4)      Tlukot srdce –animace (pustit si video a  zkusit si na sobě nahmatat pulz na zápěstí nebo na spánku nebo na krku)

 

https://www.youtube.com/watch?v=XLAt4-Uqr7M

 

 5)      Srdeční tep – měření (každý sám na sobě si změří počet tepů v klidu za minutu – mělo by vycházet asi 60 až 80, poté udělejte 10 dřepů s výskokem a hned znovu změřte počet tepů po zátěži – uvědomte si, že pracující svaly potřebují více kyslíku a živin)

 

 6)      Nepřímá masáž srdce (pustit obě videa, připomenou vám umělé dýchání a uvidíte masáž srdce s výkladem i v terénu)

 

https://www.youtube.com/watch?v=46yl685NN2w

 

https://www.youtube.com/watch?v=N8oaVRoDCFQ

 

Každý si zkuste masáž srdce na určitém místě podlahy (ruce na sobě, napnuté lokty, frekvence jako písnička Rolničky – 100x/min)

 

 7)      Zápis do sešitu pod název Oběhová (cévní) soustava:

 

  • str. 81, rámeček „A co je důležité“ (první 3 puntíky)
  • počet tepů v klidu = 60 – 80 za minutu

 

8)      Zábavné procvičování živočichů formou kvízu – seřazení podle hmotnosti (pokusit se dosáhnout 3. štítu) POSLÁNÍ JE DOBROVOLNÉ

 

https://www.umimefakta.cz/souvislosti-zvirata-vahy-2-uroven/254#

 

 
Otázky k videu:

Otázky k videu Proudění krve srdcem

 

1)      Kdo má větší počet částí srdce – člověk nebo pes?
2)      V srdci jsou pravá a levá komora a pravá a levá …(doplň).
3)      Cévy dělíme na tepny, žíly a ………. (doplň).
4)      Které cévy vedou krev do srdce?
5)      V které polovině srdce (levé nebo pravé) je okysličená krev?
6)      Kde se krev okysličí, čili, kde nabere kyslík?
7)      Jak se nazývá největší tělní tepna?
8)      Co je systola?
9)      K čemu dochází při ochabnutí (diastole) srdce?


Vlastivěda
Slepá mapa
- úkol k zamyšlení: Norsko je zemí hojně navštěvovanou turisty. Proč právě tento stát přitahuje turisty a kde se rozkládá?

Na odkaze slepá mapa Čr https://www.zs-zasmuky.cz/gl-slepa-mapa-4511





 

Učivo od 25.5. AJ

Anglický jazyk
Hi, V.A.

Mnozí z Vás se nadále budou učit samostudiem a část bude již pracovat se mnou. Tento týden začneme opakováním.

Otevřete si sešit a najdete v něm nebo i v Archivu třídy Present simple x Present continuos. Víte, jaké to jsou časy? Zopakujte si tvoření a do pátku 29.5. do 19:00 zkuste kvíz na kahoot. Jsem zvědavá, jak Vám půjde. Máte tři pokusy. Vždy za příjmením dejte číslo pokusu (Př. Hudkova1, Hudkova2…)

Link: zde

Pin: 05041179

Opsali jste si slovíčka do slovníčku? A kdo se je učil nebo opakoval? Zde na Kahootu vyplňte ještě jeden kvíz na části domu a vybavení. (Nápověda: Furniture = nábytek).

Link: zde

Pin: 02945818

Budeme mít více práce, ale určitě je spousta věcí pouze opakování.

Vocabulary – slovíčka: opiš si do slovníčku slovíčka, která neznáš.

yesterday – včera

today – dnes

tomorrow – zítra

last (week) – minulý (týden)

this (week) – tento (týden)

next (week) – příští (týden)


Úkol č. 1: Přelož a zapamatuj si:

 

Minulost

 

Budoucnost

Včera

 

 

Zítra

 

Minulý týden

 

 

Příští týden

 

Minulý měsíc

 

 

Příští měsíc

next month

Minulý rok

 

 

Příští rok

 

Minulé úterý

 

 

Příští úterý

 

Minulé (loňské) léto

 

 

Příští léto

 

Minulá (loňská) zima

 

 

Příští zima

 

Minulá hodina (ve škole)

 

last lesson

Příští hodina

 

Minule

 

last time

Příště

next time

 

Z minula už znáte tvary slovesa být v  minulém čase:

Positive:

I was

byl/a jsem

 

you were

byl jsi

 

he was

byl

 

she was

byla

 

it was

bylo

 

 

 

 

we were

byli jsme

 

you were

byli jste

 

they were

byli

 

Negative:

  

I was not

I wasn´t

nebyl/a jsem

you were not

you weren´t

nebyl jsi

he was not

he wasn´t

nebyl

she was not

she wasn´t

nebyla

it was not

it wasn´t

nebylo

 

 

 

we were not

we weren´t

nebyli jsme

you were not

you weren´t

nebyli jste

they were not

they weren´t

nebyli


Prosím, abyste v záporu (negative) preferovali zkrácené tvary (proto jsou zvýrazněny).

Úkol č. 2a: Ze slov vytvoř kladné (positive – I was) a záporné věty (negative – I wasn´t) v minulosti:

Vocabulary – slovíčka jako pomůcka :-)

be late – mít zpoždění

be hungry – mít hlad

be ill - být nemocný (nemoc)

be sick – být nemocný (nevolnost)

at home – doma

at school – ve škole

at work – v práci

on the beach – na pláži

at the seaside – u moře

at the cottage – na chatě

at grandma´s – u babičky

at a camp – na táboře

in the park – v parku

in the mounains – na horách

(Nápověda – místo be doplň was/ were)

I/be/late/last lesson

Positive: I was late last lesson.

Negative: I wasn´t late last lesson.

 

I/be/at home/last summer

Positive:

Negative:

 

I/be/at school/in March

Positive:

Negative:

 

I/be/at the cottage/last winter

Positive:

Negative:

 

I/be hungry/yesterday

Positive:

Negative:

 

I/be/in the park/last Friday

Positive:

Negative:

Úkol č. 2b: Ze slov vytvoř kladné (positive) a záporné věty (negative) v minulosti:

Pozor: Tentokrát se podmět (osoba) mění, dej si proto pozor na tvar slovesa: was/were, wasn´t/weren´t, pomůcka: tabulky – viz výše).

My mum/be/sick/last Friday

Positive: My mum was sick last Friday.

Negative: My mum wasn´t sick last Friday.

 

My friends/be/at home/last summer

Positive: My friends were at home last summer.

Negative: My friends weren´t at home last summer.

 

Tom and Lucy/be/at school/in March

Positive:

Negative:

 

My parents/be/at the cottage/last winter

Positive:

Negative:

 

Kelly/be hungry/yesterday

Positive:

Negative:

 

You/be/in the park/last time

Positive:

Negative:

 

Otázka a odpověď v minulém čase – sloveso být

Otázku vytvoříte jednoduše – přehozením slovesa a podmětu:

Tom was at home yestereday. Tom byl včera doma.

Was Tom at home yesterday? Byl Tom včera doma?

 

Odpověď (krátká) bude pak:

Yes, he was. Ano, byl.

No, he wasn´t. Ne, nebyl.(Zde vždy zkracujeme „was not“ na „wasn´t“!)

Když to shrneme do tabulky, bude to vypadat takto:

Was I?

Byl jsem?

Yes, you were.

No, you weren´t.

Were you?

Byl jsi?

Yes, I was.

No, I wasn´t.

Was he?

Byl?

Yes, he was.

No, he wasn´t.

Was she?

Byla?

Yes, she was.

No, she wasn´t.

Was it?

Bylo?

Yes, it was.

No, it wasn ´t.

Were we?

Byli jsme?

Yes, we will.

No, we weren´t.

Were you?

Byli jste?

Yes, you will.

No, you weren ´t.

Were they?

Byli?

Yes, they will.

No, they weren ´t.

 

Úkol č. 3: Odpověz krátce na otázky kladně (+) a záporně (-):

Were you in the garden yesterday?

+ Yes, I was.

- No, I wasn´t.

 

Were you at home last weekend?

+

-

Were you in the mountains last winter?

+

-

 

Were you at a camp last summer?

+

-

Was your mum at work yesterday?

+ Yes, she was.

- No, she wasn´t.

 

Were the kids at a camp last summer?

+

-

Was your sister at grandma´s last weekend?

+

-
Úkol č. 4:
My last weekend – můj minulý víkend: Nakresli cokoliv z tvého víkendu.


Good luck!
P.H.
Klasifikace
Kontakty
Dokumenty ke stažení
Jídelna
Domů ZŠ Zásmuky

Created by © 2013 ALS Euro s.r.o. tvorba www stránek pro školy