Archiv třídy 4.A

Učivo od 18.5. - Anglický jazyk

Dear, 4.A!

Tento týden se vrátíme ke Kahootu a procvičíme si dny v týdnu, každý hráč může vstoupit třikrát, kde nickname zvolí své příjmení a za ním 1, 2 nebo 3 (Př: první pokus – Hudkova1, druhý pokus – Hudkova2..).

Odkaz: https://kahoot.it/challenge/05753634?challenge-id=4f1df615-87e2-4fdb-a69a-9c1477e6d9c1_1589697538585

PIN: 05753634

Kvíz je přístupný do čtvrtka 21.5. do 19:00.

Procvič si slovesa, zahraj si malé pexeso. Hledej česká a anglická slovíčka. (Vytiskni, rozstříhej nebo přepiš na kartičky).

count

počítat

use

používat

draw

kreslit

paint

malovat

write

psát

run

běhat

read

číst

jump

skákat

watch

dívat se

say

říkat

sing

zpívat

sit

sedět

play

hrát

walk

chodit

 

Pomocí pexesa si zopakuj i dny v týdnu.

SUNDAY

Neděle

MONDAY

Pondělí

TUESDAY

Úterý

WEDNESDAY

Středa

THURSDAY

Čtvrtek

FRIDAY

Pátek

SATURDAY

Sobota

 

Úkol k odevzdání: Odpovězte na otázku podle sebe – použijte krátkou odpověď (Yes, I do. /No, I don´t.):

Do you read books?

Do you like jumping?

Do you go to school?

Do you speak English?

Do you get up at 6 o´clock?

Do you play Minecraft?

Tento týden si zazpíváme písničku ze str. 81. Action girl – najdeš jí pod Stopou 31. Co je na ní zvláštního??? Pokud jsme se ptali Tebe – Do you play football? (Hraješ fotbal?) Yes, I do (Ano, hraji) / No, I don´t. (Ne, nehraji). Používali jsme pomocné sloveso DO, ale pokud se ptám, jestli on nebo ona hrají fotbal, používáme pomocné sloveso DOES. Does she play football? (Hraje ona fotbal?). Yes, she does (Ano, ona hraje). / No, she doesn´t. (Ne, ona nehraje). Rozumíš písničce?

Vypracuj v PS str. 65 cv. 1 (Podívej se, čti a napiš odpovědi na otázky). Cv. 2 (Poslouchej písničku Action girl a napiš, jaké aktivity dělá holka v jednotlivých dnech).

Začínáme nový Unit 9. Tyto slovíčka již nemáte ve slovníčku, prosím opište si nebo vytiskněte nová slovíčka. Slovíčka ze str. 86 poslechni pod Stopou 32, 33.

Unit 9

Lesson 1
a plane                             letadlo
a bus                                 autobus

a helicopter                     vrtulník
a car                                 auto

a train                             vlak
a motorbike                    motorka
on my way to school      po cestě do školy

Lesson 2
I go by bus.                     Jezdím autobusem.

He goes by train.            On jezdí vlakem.

She doesn´t go by bike. Ona nejezdí na kole.

I don´t go...                     Já nejezdím...

to go to school                 jezdit/chodit do školy


Připomeňte si jak se tvoří zápor poslechem ze str. 87. Čti, poslouchej a říkej. Zapni Stopu 34.

Have a nice week

P.H.

Učivo od 11.5.

Hi, 4.A!!

Naučili jsme se, kdy se v angličtině používá přítomný čas prostý a jaký tvar mají slovesa v tomto čase. Tak nyní jen pro připomenutí: Přítomný čas prostý (present simple) vyjadřuje děj, který probíhá obvykle, často, občas, ale nikoli právě teď. Pokud jde o tvar slovesa, tak je ve všech osobách (kromě 3. os. č. j. – he, she, it) beze změny (např. sloveso get up = vstávat (ráno z postele): I get up at 6.00 am. = Já vstávám v 6:00. Ve 3. os. č.j. (he, she, it) v přítomném čase prostém bude změna – sloveso bude mít koncovku – s nebo – es (opět např. sloveso get up = vstávat (ráno z postele): He gets up at 7:00 am. = On vstává v 7:00.

      Pravidla pro přidávání koncovky jsou tato:

-          Většina významových sloves přibírá koncovku – s:

Např.: he writes, she runs, my mum reads, my dad cooks, the baby eats, Lucka sits, ...

-          Slovesa končící na sykavku přibírají koncovku – es (jinak by se špatně vyslovovala):

Např.: he watches TV, she washes her hands, ...

-          Slovesa „do“ a „go“ přibírají také koncovku – es:

Např.: he goes out, she does homework, ...

-          Koncové – y:

pokud je před -y souhláska, tak se mění na – ies: fly – he flies

pokud je před -y samohláska, takse nemění, jen přidáme – s: play - he plays

 

Zápor – tvorba záporné věty v přítomném čase prostém (present simple) – Zapiš do sešitu

Ne vždy chcete říkat jen kladné věty. Pokud něco neděláte, nechcete, nevaříte, nemáte rádi atd., použijete v angličtině: „don´t + sloveso“ nebo „doesn´t + sloveso“. Určitě si vzpomínáte, jak jste říkali, že něco nemáte rádi: „I don´t like…“, aniž byste o tom věděli, tvořili jste vlastně záporné věty v přítomném čase prostém J.

Pravidlo není složité:

Ve všech osobách (opět kromě 3. os. č. j. – he, she, it) použijete „don´t + sloveso“:

I don´t like pizza. Nemám rád pizzu.

You don´t like pizza. Ty nemáš rád pizzu. /Vy nemáte rádi pizzu. (v AJ je to stejně)

We don´t like pizza. My nemáme rádi pizzu.

They don´t like pizza. Oni nemají rádi pizzu.

 

Ve 3. os. č. j. (he, she, it) použiji „doesn´t + sloveso“:

He doesn´t like pizza. On nemá rád pizzu.

Tom doesn´t like pizza. Tom nemá rád pizzu. (On)

Ann doesn´t like pizza. Ann nemá ráda pizzu. (Ona)

Všimněte si, že v záporu žádná kocovka –s/-es u slovesa (like) není:

He likes pizza. (On má rád pizzu.) ALE: He doesn´t like pizza. (On nemá rád pizzu.)

Výukové video pro zápor - ZDE.

V učebnici otevři str. 87. Přečti si článek a slovíčka, která neznáš, si opiš nebo vytiskni do slovníčku. Najdeš je v souboru pod Unit 9.


Úkol k odevzdání: Zkuste vytvořit z kladné věty zápornou:

 

I like spaghetti.

I don´t like spaghetti.

I wake up at 6.00 am.

 

I go to school.

 

I play PC games.

 

I eat tomatoes.

 

 

Tom likes bananas.

He doesn´t like bananas.

She wakes up at 6.00 am.

 

He goes to school.

 

Jack plays PC games.

 

Joe eats tomatoes.

 

Zopakujte si písničky - dny v týdnu:

https://www.youtube.com/watch?v=loINl3Ln6Ck

https://www.youtube.com/watch?v=qNJRGHk7sN8

A zopakuj si slovíčka Musical instruments – vyplň v pracovním sešitě cvičení na str. 67.

Have a nice time.
P.H.

 

Učivo od 4.5.

Hello 4.A!

Pozn.: Učivo z minulých týdnů, najdete v podsložce Archiv třídy IV.B.
Všechny Vás moc zdravím a chválím, jak pracujete. Bohužel pár jedinců nepracuje pravidelně a práci mi zasílá chaoticky nebo vůbec. Máme za sebou již několik týdnů samostudia, tak pokud něčemu nerozumíte, něco není jasné, pište.

Děkuji Vám za účast v Kahoot kvízu, byla vysoká a skvěle Vám to šlo.
Vítězové:
1. Marťa B.
2. František K.
3. Ondra B.
4. Elen S.

Hurá do nové práce. Začneme hravě a zkuste: Zahraj si pexeso. Zahraj si Hra bludiště  - Nejprve klikni na větu: Click to load game. Vyber si obtížnost. Šipkami se pohybuješ v bludišti nahoru a dolů a doleva a doprava. Tvým úkolem je sníst správný obrázek, podle slovíčka, které uslyšíš. Klikni na Play a užij si hru.

Tento týden se naučíme, někdo zopakuje dny v týdnu. Ve slovníčku by si je měl najít pod Unit 8 Lesson 5. Zvýrazni si je a pojď se je naučit pomocí písniček: 

https://www.youtube.com/watch?v=loINl3Ln6Ck

https://www.youtube.com/watch?v=qNJRGHk7sN8

ANGLICKÝ TÝDEN ZAČÍNÁ NEDĚLÍ A DNY SE PÍŠÍ S VELKÝM PÍSMENEM NA ZAČÁTKU!

Úkol k odevzdání:
1)  Dny v týdnu - opravte červeně chyby, které udělala minulý týden čarodějnice Laura:

Čarodějnice Laura toho umí opravdu hodně, ale v angličtině se má ještě co učit, co myslíte?

Sanday

Mondaj

Tuesday

Wednezday

Thirsday

friday                

Satrday

2)      Dny v týdnu – napište, které 3 dny v týdnu jsou vaše nejoblíbenější:

♥ My favourite days are

________________________________________________________________

Pokud chcete v angličtině říct: „v pondělí, v úterý, ve středu…“, použijete vždy předložku: „on“.

v neděli = on Sunday

v pondělí = on Monday

v úterý = on Tuesday

ve středu = on Wednesday

ve čtvrtek = on Thursday

v pátek = on Friday

v sobotu = on Saturday

3)      Dny v týdnu – zkuste doplnit tabulku (nemusíte překládat do češtiny): - zapiš do sešitu

Sunday (neděle)

on Sunday (v neděli)

Monday

 

Tuesday

 

Wednesday

 

Thursday

 

Friday

 

Saturday

 

V pracovním sešitě vyplň na str. 64 cv. 1 – spoj, jak jdou dny v týdnu za sebou a cv. 2 – doplň dny v týdnu a vyplň deník podle sebe z nabídky.

A abychom nezapomněli na reading. V učebnici si pro sebe přečti a přelož článek na str. 82 – Read about a boy from Australia. (slovíčka, která neznáš, najdeš ve slovníčku).

Have a nice week!

See you soon!

Učivo od 27.4.

Dear 4.A!

Děkuji, že mi zasíláte DÚ,a že jste se zúčastnili challenge. Bohužel, po tak dlouhé době, nemám zpětnou vazbu od všech. Prosím ozvěte se mi, abychom mohli společně kouknout na Vaší práci.

Vyhodnocení anglické challenge.

Děkuji všem za účast. Nebylo to vůbec špatné. Účast byla vysoká.

Vítěz pro domácí výuku (po sečtení bodů): Kuba Č. ze IV.A – gratuluji a cenu předám!!!

Tento týden Vám na Kahoot vložím pouze jeden kvíz, který bude zpřístupněn do 1.5. do 19:00. Prosím, máte jeden pokus a uvádějte jako nickname - Vaše příjmení.

Link: zde

Pin: 05724674

Nehrajeme o dárek, ale o prvních pět míst.


Práce na tento týden:


Zahraj si doma domino. Rozstříhej si po dvojicích slovíčka a seřaď, jak půjdou za sebou. (Vytiskni nebo si udělej kartičky)

have got

začínat

 

ride

sprchovat se

have dinner

psát

 

read

dělat domácí úkol

get up

podívat se

 

have breakfast

obědvat

end

mít

 

have a bath

řídit

have a shower

večeřet

 

start

číst

do homework

vstávat

 

write

snídat

have lunch

končit

 

look at

koupat se


Tento týden bude trochu jiný. Naučíte se pojmenovat gramatiku, kterou trochu znáte a budeme s ní dále pracovat v 5. třídě.

Zapiš do sešitu:

Přítomný čas prostý (present simple) -  vyjadřujeděj, který probíhá obvykle, často, občas.

Ve všech osobách (kromě 3. os. č. j. – he, she, it) bude sloveso beze změny.

Zamyslete se:  Do you play the piano? Yes, I do.       Does he play the trumpet? No, he doesn´t.

A právě tyto věty nám ukazují Přítomný čas prostý = Present simple.

Ve 3. os. č. j. (he, she, it,) bude změna – sloveso bude mít koncovku – s nebo – es.

Podívej se na pravidla:

- většina významových sloves přibírá koncovku – s:

Např.: he writes, she runs, my mum reads, my dad cooks, the baby eats, Lucka sits, ...

- Slovesa končící na sykavku přibírají koncovku – es:

Např.: he watches TV, she washes her hands, ...

- Slovesa „do“ a „go“ přibírají také koncovku – es:

Např.: he goes out, she does homework, ...

- Koncové – y:

pokud je před -y souhláska, tak se mění na – ies: fly – he flies

pokud je před -y samohláska, takse nemění, jen přidáme – s: play - he plays


Pusť si video, domácího učitele – PRESENT SIMPLE nebo angličtina pro začátečníky - PRESENT SIMPLE.

Úkol: Zkus doplnit správný tvar slovesa: (vyfoť a pošli mi jako odevzdané DÚ do pátku 1.5.

 

 

get up:

 

Dan __gets up___ at 6  o´clock.

 

 

start:

 

The school ____________ at 8 o´clock.

go:

Lucka ____________ out at 3 o´clock.

 

watch:

Tom ____________ TV every day.

put on:

He ____________ his clothes at 7:00 am.

 

fly:

The plane ____________ at 7:00 pm.

take off:

She ____________ her shoes in the hall.

 

play:

Jack ____________ football every Monday.

clean:

Petr ____________ his teeth at 7:00 pm.

 

do:

My friend ____________ his HW at 6:00 pm.

A pojďme si zazpívat, abychom jsme si Present simple lépe uvědomili.

Present Simple Song - Rockin' English

Every day Song

Procvičení online: cvičení 1, cvičení 2

Prosím o opak slovíček Unit 1 – Unit 8, mít v pořádku ve slovníčku a snažit se umět.

Have a nice week.
P.H.

Učivo od 20.4.

Dear, 4.A!

Děkuji za pravidelné odevzdávání Vašich úkolů (až na malé vyjímky). Jste jedničky a moc Vám to jde.

Tento týden bude angličtinářská challenge. Na pondělí, středa, pátek jsem vám připravila kvíz. Vždy ten den vložím sem link/PIN, přes který se přihlásíte do kvízu na Kahoot. Bude zaměřen na procvičení slovní zásoby. Soupeříte mezi sebou navzájem. Na vítěze čeká titul! – a malý dárek až se uvidíme ve škole. 

Pokyny:          

1) stáhněte si aplikaci Kahoot z Google play, mělo by to jít i přes stránku www.kahoot.it a zadat PIN.

2) do systému si dávejte jako nickname vložte reálná příjmení, žádné přezdívky, abych mohla porovnávat výsledky  (př. Hudková)

3) v po, st, pa sem vložím link a napíšu, do kdy je kvíz otevřen, tzn. do kdy máte čas si jej otevřít a vyplnit, po vypršení lhůty se k testu již nedostanete

4) kvíz je časově omezen

Pokud by byl problém s otevřením, stáhnutím… kontaktujte mě. Ráda pomohu. Ale kahoot pohodlně otevřete na různých typech mobilů, tabletu, notebooku.

Tento týden odevzdání úkolů bude právě forma těchto kvízů.

LINK NA  PÁTEKZDE

PIN: 05460595

 

Dále si pusť soubor s názvem Stopa 24. Otevři si učebnici na str. 77 – zapni si stopu 24 – poslouchej, čti a říkej. (aspoň třikrát). Dále otoč na str. 78 cv. 2 – poslouchej – Stopa 26, říkej fonetické hlásky „oa“, „ow“. A vyplň si na tyto hlásky v PS str. 62 stránku. Dále máte v poslechu příběh ze str. 79 v učebnici – poslouchej a čti.

Opakování: Práce v PS str. 60 cv. 1, cv. 2 – najdi slova hudebních nástrojů a zařaď je do sloupečku – I can play the… or I can´t play the…. Str. 61 cv. 1 – zaškrtni odpověď podle sebe cv. 2 – dokonči otázku a napiš odpověď podle sebe.

I wish you luck in the game!

Pavlína Hudková

Nezapomeňte na stále trvající úkol k odevzdání:

Úkol do pátku 24.4. - Vyber si 4 slovíčka ze slovní zásoby – Musical instruments (zde malá inspirace), Vezmi si papír, dané slovíčko napiš anglicky, česky, nakresli (vytiskni, vystřihni) k němu obrázek a napiš jednu větu anglicky a česky.  Good luck!

 

Učivo od 14.4.

Máme zde další týden samostudia. Všechny Vás moc zdravím.

Opakování na str. 74 Vám všem velice šlo. Tleskám!

Kdo nečetl článek v učebnici na str. 72, přečte, přeloží a vyplní cvičení 1, 2 v pracovním sešitě na str. 58. A pro ukončení Unit 7 vyplňte křížovku v PS str. 59 – všechny slovíčka určitě znáte.

Vrhneme se na nový Unit 8. Vzpomínáte si na náš projekt – Can you play…? Máme zde opakovací slovní zásobu. Slovíčka ze str. 76 cv. 1 si ve slovníčku podtrhni, napiš, nauč Hudební nástroje = Musical instruments. Pokus se je online najít v překladači a poslechnout jejich výslovnost. Zde najdeš online procvičení s poslechem. Přiřaď k obrázkům správné názvy a odpověď do ŠS na otázku: What is your favourite musical instrument? Zazpívej si písničku -  We are in an orchestra a uč se musical instruments.

Úkol do pátku 24.4. - Vyber si 4 slovíčka ze slovní zásoby – Musical instruments (zde malá inspirace), Vezmi si papír, dané slovíčko napiš anglicky, česky, nakresli (vytiskni, vystřihni) k němu obrázek a napiš jednu jednoduchou větu anglicky a česky.  Good luck!

I will see you next time. Have a nice day!

Tip: V souborech jsem Vám uložila Pexeso – Animals. Kdo má možnost, vytiskněte, rozstříhejte a zahrajte si doma.


Pozn.: Učivo z minulých týdnů, najdete v podsložce Archiv třídy IV.A.

Kontakt:
Whatsapp (tel. 728 351 941), email: (paja.hudkova@seznam.cz), messenger: (Pája Hudková) 

Procvičování online:
 
 
 

do 8.4.

Vážení rodiče a milí žáci,

v této mimořádné situaci nám nezbývá nic jiného než být v kontaktu alespoň elektronicky.
Dnes proběhla ve škole porada učitelů, ze které vyplynulo, že není možné touto formou probírat novou látku a v následujících dnech se zaměříme na procvičování a prohlubování probraného učiva. V hromadné SMS, která snad všem dorazila, jsem navrhla založit si soukromou facebookovou skupinu (pouze pro rodiče), kde se dá pohodlně diskutovat a kam mohu vkládat pracovní listy k vytisknutí. Jelikož jste mnozí vyslovili souhlas, skupinu jsem založila. Není viditelná pro okolí a nazvala jsem ji 4.A ZŠ Zásmuky. S dětmi jsem už v minulosti byla ve spojení na Whatsuppu a byla bych ráda, kdyby tomu bylo obzvlášť i nyní. Vím, že každý není zdatný v moderních technologiích, proto budu samozřejmě i na telefonu 773 096 878 a na mailu pecluc@gmail.com.

Souhlasím s tím, že učitel by neměl žáky zahlcovat písemnými úkoly typu str. 17, cv. 2 a nechávat vše na rodičích. Každý týden zde uvedu témata k jednotlivým předmětům, doplním odkazy na užitečné internetové stránky, budu vyrábět pracovní listy, zvažuji aplikaci na Googlu E-learning a zkusím i nějaké prezentace z vlastivědy a přírodovědy, na které by pak děti mohly například reagovat formou vypracování odpovědí na kontrolní otázky. Konkrétní kroky zatím nedokážu plánovat, je to situace nová a nezvyklá a nevím, jak nám to všem tímto způsobem půjde. Hlavně ať jsme všichni zdraví!


kopíruji z facebookové skupiny pro ty, kteří jsou odkázání pouze na webové stránky:
úterý 17.3.

Dobré jitro!

Nejprve ke včerejšku. Na WhatsAppu už jsme téměř všichni. Do této chvíle odevzdali prázdninový úkol (3x podvojný deník) tito žáci: Elen, Dominika, Martina, Bára, Tomáš N., Vojta, Petra, Jakub, Ondra, Honza N. a Michal. Takže mi chybí úkol od čtyř dětí.

Každý den budou moci děti zadané úkoly odevzdat do 18.00 nejpozději. Ode dneška si budu k sobě psát i trestné bodíky za nesplnění úkolu. :-)

Včera jsem dětem nahrála na WhatsApp diktát, který mi pošlou dnes nejpozději do 18.00.

V příloze níže a ve složce s názvem Pracovní listy ještě o něco níž naleznete pracovní listy (čj, m a přv). Dětem je pošlu i na WhatsApp. Můžete jim to vytisknout, ale stačí pokud si děti úkoly přepíšou na papír nebo do sešitu.

Poslední věc. S dětmi máme ve skupině sraz ve 13.00. Bude soutěž na pády a na násobilku. Slíbila jsem vítězům jedničku. Pak společně probereme zadané úkoly, jestli se jim dokument zobrazuje, jestli jsou schopni úkoly vypracovat a poslat bez vytištění, jestli každý všemu rozumí atd.

V tuto dobu se budeme scházet každý den.

Užitečné odkazy k procvičování: Red Monster     Školákov       Luštěnky

Tak máme za sebou první den učení na dálku. Za mě je to daleko náročnější než ve škole, ale věřím, že to má smysl.

Děti musím pochválit, jsou neuvěřitelně aktivní.

Diktát všichni zvládli napsat a odevzdat.

Po obědě jsme si zasoutěžili na pády a násobilku. Byl to nervák pro mnohé :-D

Nakonec jsem se rozhodla, že vyhlásím největší borce třídy pro tento den, kteří zvládli vypracovat úkoly do 18.00 bez velkých těžkostí.

Jsou to: Marťa, Míša, Kuba, Tom K., Vojta, Elenka, Barunka, Domča a Ondra! :-)

V příloze je práce pro zítřek. Diktát dětem nahraju do skupiny až ráno a pošlou mi ho vyfocený do 13.00, čili do další soutěže, tentokrát na téma slovní druhy a převody jednotek.
Můj videonávod na výrobu osově souměrného útvaru



Čtvrtek 19.3.20

Dobré jitro!

Děti už dostaly úkoly na WhatsApp a začaly mi odepisovat ještě před sedmou hodinou! :-D
Jen pro Váš přehled zde shrnu dnešní studijní plán a přikládám, co jsem jim poslala.
1. Zkontroluj si a případně si oprav svůj zápis ve vlastivědě.
2. Napiš diktát z hlasové zprávy a pošli do 13.00, kdy bude opět soutěž ("íčka", dělení v malé násobilce).
3. Čj 95/1- vypiš tučně vytištěná slova pod sebe a urči u nich rod, číslo a pád.
4. Udělej tabulku (viz příloha) a doplň tučnými slovy z úryvku o Fíkovi (cv. 1)+ slovy ze cvičení 2.
5. Vypočítej: 67 528 •57= 53 956:4=

Přeji příjemný večer!
Děti byly dnes opět úžasné a úkoly zvládly!
Opět jen pro případnou kontrolu přikládám učební plán, ale tentokrát je to až do pondělí 18.00:
  1. Podvojný deník (jako v běžném režimu)
  2. Diktát (do 13.00)
  3. Soutěž (ve 13.00) - vyjmenovaná slova, převody jednotek
  4. Doplňovačka učebnice ČJ 95/3
  5. Narýsuj a vystříhni trojúhelníky str. 50, cv. 5 a zjisti, který trojúhelník je osově souměrný. Osu zvýrazni například fixou.
  6. Vl - https://youtu.be/t-kNdZW5dIU - zhlédni video a doplň text v tvém online dokumentu (Každému dítěti jsem založila na Googlu jeho vlastní online dokument a odeslala  do soukromého chatu na WhatsAppu. Žák klikne na odkaz a doplní chybějící slova v předepsaných větách. To se automaticky uloží, nic nikam neposílá. Pracovní list VL viz níže.

Středa 23.3.20

Příjemné mrazivé odpoledne!

Máme za sebou, pevně věřím, úspěšný týden. Děti pracují a komunikují velice intenzivně a zvládly i práci v online sešitech, které nám slouží jako pracovní listy. Pokud má někdo možnost materiály tisknout, přikládám je zde v příloze. Jestli někomu více vyhovuje psaní perem a rozhodne se některé části přepsat do sešitu, samozřejmě není problém. Každý nechť pracuje, jak mu to vyhovuje nejlépe.

A ještě jedna informace. Škola v přírodě byla přesunuta na 14. 9. 2020 Samozřejmě nevíme, jak vše bude, ale chata je zatím rezervována. J

Úterý 24.3.20 (tentokrát bez diktátu)
Veškeré úkoly pokud možno do zítra 18.00. Pro někoho to bude snadné a bude brzy hotov, ale počítám i s tím, že někteří budou potřebovat více času. Neváhejte mě proto kontaktovat!

1. Přírodověda - Život na poli (opakování, viz příloha) – vědomostní soutěž na WhatsAppu ve 13.00. Děti mají každé odkaz na svůj online sešit, do kterého můžu rovnou vpisovat odpovědi na otázky.

2. Český jazyk: a) učebnice str. 96, cv. 1 – Přečti si úryvek a urči zda věty, které najdeš ve svém online sešitě pod otázkami k přírodovědě, jsou pravda nebo lež. (viz příloha)
b) na fólii str. 96, cv. 2
Pokud chceš, můžeš si ještě procvičit na Školákově vzory mužského rodu a pravopis podstatných jmen podle vzoru pán.

3. Literatura: úryvek z čítanky str. 110 – Přečti si úryvek z čítanky a doplň pětilístek, který najdeš ve svém online sešitě úplně na konci. (viz příloha)

4. Geometrie: a) Narýsuj a vystřihni libovolně velký kruh. Zkus najít 7 způsobů jak ho přeložit podél osy souměrnosti. Je to možné? Pokud ano, jde to i víckrát?
b) Narýsuj libovolný trojúhelník. Nezapomeň nejprve vyhotovit náčrt. Dokážeš zjistit, jaký má obvod? Vzpomeň, jak se měří třeba obvod hlavy nebo pasu. Příště si k tomu vysvětlíme víc.

Ukázka online sešitu žáka: https://docs.google.com/document/d/1Zqe3ELed8Szz0PaFMmuwqUiapu9Shq2BH3BOiYceb7k/edit?usp=sharing


Středa 25.3.20
Přeji krásné ráno! Úkoly děti už mají na skupině ve WhatsAppu. Jen pro kontrolu přikládám screen z chatu (Najdete jej nahoře mezi fotografiemi z bruslení) a odkaz na kvíz. http://www.quiz-maker.com/QHEV199
výsledky kvízu: http://www.quiz-maker.com/S-Quiz-Results?qp=1252281x4E7c259f-14

Čtvrtek 26.3.20
Dobrý večer,
úkoly už jsem dětem poslala a opět přikládám pro informaci screen chattu a pracovní list, který děti naleznou ve svých on-line sešitech.
Bohužel tenhle web neumí vkládat fotky a dokumenty přímo do textu, proto všechny pracovní listy naleznete níže ve složce pouze s dokumenty a všechny fotografie včetně screenů displeje jsou umístěny nahoře v galerii.



Pondělí 30.3. 20

Příjemné ráno,

v příloze (složka souborů níže) zasílám práci pro děti na pondělí a částečně na úterý (matematika) opět jen pro kontrolu. Děti si "ošéfuju" a instrukce budou opět mít na WhatsAppu.

Náhodou jsem objevila ve svých starých příspěvcích na stránkách školy fotografie a videa z jednoho projektu bývalé třídy, kde se objevily některé z Vašich dětí, když byly ještě ve školce. :-) Přikládám odkaz, snad bude fungovat: https://lucie32.rajce.idnes.cz/2014-10-31_Halloween_v_Zasm…/?#

ÚKOLY NA ÚTERÝ 31.3. NALEZNETE VE SLOŽCE DOKUMENTŮ NÍŽE.

Úterý 31.3.20
Úkoly na středu jsou opět ve složce dokumentů.
Středa 1.4.20
Úkoly na čtvrtek, viz složka dokumentů.
Čtvrtek 2.4.20
Úkoly na pátek  opět naleznete v dokumentech.

Vl: Zničená země bez krále – Zhlédni video (https://www.youtube.com/watch?v=hrZ1HYbBd_o) a vyplň kvíz: http://www.quiz-maker.com/QNIVX1X

Neděle 5.4.20
Krásný nedělní večer!
V příloze zasílám úkoly na pondělí.
V matematice už děláme cvičení z 3. dílu učebnice. Pro případ, že by někdo učebnici chtěl, přinesla jsem si se je všechny ze školy domů.

Pondělí 6.4.20

Úkoly na úterý v pdf verzi

Úkoly na úterý ve wordu viz složka s dokumenty

Úkoly na středu v PDF verzi                 Přv - kvíz

Anglický jazyk

Učivo od 6.4.

Hello, 4.A!!
Děkuji, že mi mnozí z Vás posílají práci. Jste jedničky! A už se moc na Vás všechny těším.  Tento týden začneme poslechem a čtením článku z učebnice na str. 69. Poslech naleznete v souborech s názvem Stopa 17. Poslechni několikrát, přečti nahlas a měl by si umět přeložit, slovíčka, která neznáš, najdeš ve slovníčku. Unit 7 jsme relativně zvládli letem světem. Zkus, zda vše chápeš udělat str. 74 do ŠS (a prosím vyfoť a zašli).

Práce v PS (workbook), dodělej si str. 53 cv. 2, str. 56 cv. 1, 2 (je potřeba umět slovíčka z Unit 7 Lesson 1-6). Str. 57 cv. 1.

Blíží se nám Velikonoce = Easter. Na této stránce se naučíte základní slovíčka spojená s Velikonocemi - klikni, poslouchej a přiřaď. Pokud budeš chtít, zde je pracovní list na procvičení. Když mi pošleš vyfocené a doplněné, máš 5 puntíků.

Happy Easter!

Můj tip: Pokud budete mít chuť. Podívejte se na toto video. Poslouchejte a dozvíte se něco o Velikonocích ve Velké Británii.


Učivo od 30.3.

Hi, 4.A!!

Milí žáci, informace o Vaší práci mám pouze od části třídy. Vedu si pečlivé záznamy o Vaší práci a věřte, že aktivní studenti mají velkou výhodu a bude se na ni přihlížet v závěrečné klasifikaci. Hlavně si pamatujte, že se neučíte pro nás, ale jen a jen pro sebe.

V souborech Anglického jazyka najdeš správné řešení pracovního listu – I live in a flat – zkontroluj.

Opakování:  Přelož do ŠS věty se slovesem can. Použij nápovědu.

Nápověda: I can´t speak Czech. Can you play football? I can play football. I can´t play football. My brother can speak English.

1.Umíš hrát fotbal? 2. Neumím mluvit česky. 3. Neumím hrát fotbal. 4. Umím hrát na kytaru. 5. Můj bratr umí mluvit anglicky. 

 

Online procvičení – Can animals do this?

Učebnice: Ze str. 109 Unit 7 lesson 2 udělej cvičení do ŠS. Přečti si článek na str. 69, zkus si pro sebe přeložit (Potřebná slovíčka najdeš ve slovníčku). A ve svém slovníčku si podtrhni nová slovíčka ze str. 70, poslechni si je v překladači a vyslovuj nahlas. Nauč se je a zkus je najít v tajence na str. 70 cv. 2.

Koukni na video - House , poslouchej a OPAKUJ!! Kdo chce, zde přidávám ještě jedno video  s úkoly na procvičení této slovní zásoby.

 

A zazpívejte si – Where do you live?

Have a nice week!


Kontakt:

Whatsapp (tel. 728 351 941), email: (paja.hudkova@seznam.cz), messenger: (Pája Hudková) 

Procvičování online:
 
 
 
 


 
7.35-8.208.30-9.159.25-10.1010.25-11.1011.30-12.15 (11.20-12.05 út., stř. a pá.)  
PondělíČjPřvMLvDoučování (do 13.15) Konzultace (do 14.00)
ÚterýTvAjMČjVlDozor v jídelně (do 12.45) 
StředaMVvPřvČjAj     Angličtina hrou 1 (do 12.20)Pedag. intervence (12.20-13.05) 
ČtvrtekAjTvČjMHvAngličtina hrou 2 (12.20-13.20) 
PátekČjMVlLvVvDozor v jídelně (do 12.45) 

Pracovní sešit AJ hotový včetně D1-D10 a str. 95. (Odnést do školy za hlavní dveře.)

Kvízy končí 12.6. ve 12.00. Kdo nechodí do školy, bude z nich hodnocen a následující pondělí své znalosti potvrdí v telefonním hovoru.
  
Marie Terezie a Josef II.
   
Člověk jako ochránce i kazisvět     
Jan Amos Komenský    
Bitva na Bílé hoře  
Léto v přírodě  
Rudolf II.  
Užiteční živočichové  
Užitečné rostliny  
Habsburkové  
Horniny a nerosty           


17.6.20 v 15.00 třídní schůzka kvůli podzimní škole v přírodě


Zpěvník
 
   

Výuka od 25.5.20


Seznam dětí, které nastoupí do školy 25.5.20   


Probrané učivo:
Pondělí 25.5.20
Čj - ústní procvičování + mazací tabulka (vzory, shoda podmětu s přísudkem, větné vzorce), diktát (viz čtvrtek 21.5.)
M - rozcvička na násobilku, přímá úměrnost: 20/1,2,3; 21/5, do sešitu geometrie vypočítat obsah a obvod a narýsovat obdélník a=50 mm, b=30 mm
Aj - poslech písně učebnice str. 71, pracovní sešit 57/2
Přv - opakování (Člověk jako ochránce i kazisvět)
Úterý
Český jazyk - kartičky s íčky (shoda podmětu s přísudkem), 129/6 - přiřaď větné vzorce, 129/7 - Napiš do sešitu, co bys řekl/a mamince/tatínkovi (Vyber si jednu možnost z nabídky, o čem budeš psát. Nabídky jsou ty, jak je u nich puntík.)
Matematika - písemné násobení a dělení na mazací tabulce: 2076 . 35 =, 754.63=, 749:5=, 8 0583:6=
- učebnice str. 38 a 39/4 ústně. Do sešitu jsme si napsali nadpis Průměr a písemně vypracovali 39/5, 6. Dále jsme si do sešitu spočítali průměry známek z českého jazyka a matematiky a zjistili jsem, že to často neodpovídá tomu, jak  na tom jsme a nemáme známky z přv a vl, proto ještě bude závěrečný test (ústní i písemný) ze všech předmětů i u "dálkařů"
Angličtina - ústní opakování Unit 9, do slovníčku: "Have you ever gone by...?" Už jsi někdy jel (čím)...?
Středa
Angličtina - Unit 9: str. 87: ústně cvičení 1(He/she goes/doesn´t go), 2 (I go/don´t go), písemně: On jezdí do školy busem. Ona nejezdí do školy busem. Ona jezdí autem. Čísla 10-100 (stop music), pracovní sešit D9(vzadu), celá strana 68 (Nezapomenout vybarvit dopravní prostředky podle toho, co se ve větách píše.)
Matematika - soutěž na tabulku (obsah, obvod, zlomky)
Vlastivěda - projekt
Čtvrtek
Český jazyk - 133/4: Zopakuj si ústně pravidla pravopisu u shody podmětu s přísudkem. Napiš do sešitu. Vyznač podmět a přísudek. Ústně odůvodni pravopis.
Anglický jazyk - Simon says, stop music (numbers 10-100), Unit 9, Lesson 3: blue, new, glue, shoe (napiš cvičně na tabulku, vyslov, zapamatuj si), pracovní sešit str. 69 (cv. 1 - očísluj a zakroužkuj odpovídající barvičkou), 70, D1, poslech Play May  2020, track 27,29
Matematika - učebnice str. 40: zápis: Grafický součet úseček  AB + BC = AC (Podle obrázku ve cvičení 1 narýsuj přímky tak, aby platilo AB+BC = AC.)  
cv. 3 a 4 do GEO sešitu (Délky stran trojúhelníku přenášíme na přímku pomocí kružítka.) - řešení dnešních matematických úkolů viz zprávy ve skupině WhatsApp
Přírodověda - str. 93 - 94 Přečti si a zapiš: Člověk a jeho životní podmínky
Člověk se od zvířat liší: myslí, pracuje a je si vědom svého já.
Podmínky k životu: vzduch, teplo, světlo, voda, živiny.
Vzduch
Smog - znečištěný vzduch (kouř s mlhou)
Vzduch je složený z jedné pětiny kyslíkem.
Zplodiny ve vzduchu ničí kyslík.
Pátek 29.5.20
Anglický jazyk - Unit 9, Lesson 4 (poslech s učebnicí, čtení a překlad ústně, scénka ve dvojicích), pracovní sešit str. 72 + D9
Matematika - Počítali jsme na tabulku obvody a obsahy (čtverec a= 5 cm, obdélník a=3 cm, b= 4 cm, čtení z diagramu str. 41: Kolik obě děti vážily v jednotlivých měsících? Ve kterém měsíci každé z dětí nejvíce přibralo? Kolik gramů průměrně každé z dětí přibralo za půl roku? (Ostatní úkoly jsme nedělali. Počítali jsme s kalkulačkou.)
Český jazyk - str. 132 - Urči základní skladební dvojice (Někdy je podmět nevyjádřený.). Pouštěli jsme si na YouTube vyprávění Jana Wericha O Zlaté rybce a popsali příběh do literárního sešitu třemi větami.
Vlastivěda - Dějiny udatného národa českého díly 78 - 82
Pondělí 1.6.20
Anglický jazyk - ústní opakování: číslovky 10-100, převeď do 3. osoby jednotného čísla: Já nehraju fotbal. Já nemám ráda pavouky. Já mám rád pizzu.
Odpověz: How many windows are there in your room? How many doors are there in your room?
Poslech písně str.91, do sešitu učebnice str. 110, Unit 9, lesson 6, pracovní sešit str.73
Učebnice str. 92 - čtení a překlad
Matematika - grafický rozdíl úseček str. 42, ústně cv. 1,2, písemně cv. 3, 4, 5, 6. (Ti, co jsou doma, mohou zavolat, abych vysvětlila látku.)
Vypočítej obvod i obsah formou dosazení do vzorečku: čtverec a = 2 cm, obdélník a=3cm, b=4 cm
Český jazyk - 134/2: Doplň na fólii, odůvodni pravopis, ústně urči základní skladební dvojice
Etika - Přečti si str. 5 - 6 Moderní a tradiční rodina
Úterý 2.6.20
Anglický jazyk - konverzace str. 93, písemně str. 94, seznámení s Unit 10 a Peru
Český jazyk - 1142/4 formou diktátu, nakonec vyznač základní skladební dvojice, referát o knize
Matematika - grafický násobek úsečky str. 45 (V nových učebnicích je chyba tisku.)
cv. 1: Narýsuj čtverec ABCD. Jeho stranu a si zvol libovolně. Sestroj úsečku RT, která je čtyřnásobek úsečky AB.  Porovnej obvod čtverce ABCD a délku úsečky RT. Rozhodni: Délka úsečky RT (je-není) obvod čtverce ABCD.
Spočítej obvod i obsah: a) čtverec a=4 cm, b) obdélník a = 4 cm, b = 5cm
Přírodověda - Člověk a životní podmínky - dokončení
Teplo a světlo
Nejvíc lidí žije v mírném podnebném pásu, kde se střídají 4 roční období.
Sluneční záření potřebujeme ke zdravému životu.
Voda
Je třeba dodržovat pitný režim. Nejlepší je čistá voda.
Dehydratace - nedostatek vody v těle
Potrava (živiny)
- sacharidy (ovoce, pečivo, rýže, brambory, těstoviny) - zdroj energie
- bílkoviny (vejce, maso, mléko a mléčné výrobky, luštěniny) - růst svalů a kostí
- tuky (olej, máslo, sádlo, sýry, maso)
- vitaminy a minerály (ve všem)
- vláknina (ovoce, zelenina, luštěniny, celozrnné pečivo, ořechy) - pro pravidelné vylučování
Středa
Anglický jazyk: Simon says (Procvičili jsme si části těla.), pracovní sešit str. 74-75, učebnice str. 96 (Budu kontrolovat slovníček, že mají všichni slovíčka zapsána příští pátek.), cv. 1 - Poslouchej, opakuj, zapamatuj si. What colour are your trousers?, cv. 3 - Vypiš oblečení do sešitu/na mazací tabulku. Pracovní sešit str. 76
Matematika - Povrch krychle str. 47
Čtvrtek
Anglický jazyk - Simon says na části těla, Frostman na oblečení a čísla, učebnice str. 97, do sešitu str. 110, Unit 10, Lesson 2, pracovní sešit D10 jen horní cvičení, pracovní sešit str. 77
Český jazyk - íčka (shoda podmětu s přísudkem, koncovky podstatných jmen)
Matematika - povrch kvádru str. 48, cv. 1 a 2 ústně, do sešitu: Povrch kvádru S= 2(a.b+a.c+b.c) a cv. 3
Přírodověda - 20. kapitola: Člověk a zdraví (str. 98,99), zápis:
Denní režim
Důležitá je pravidelnost a spánek (10- 12 hodin u dětí).
Množství živin (sacharidy, bílkoviny) záleží na množství vydané energie.
Pátek
Anglický jazyk: Práce na interaktivní tabuli - procvičování Lesson 1-2, Unit 10, učebnice str. 98 (výslovnost "th"), pracovní sešit str. 78 (Vyznač červeně "th", kde se vyslovuje jako "f" se špičkou jazyka mezi zuby a modře, kde se vyslovuje jako "d" se špičkou jazyka mezi zuby.), scénka str. 99 (Ponaučení: Sdílej s přáteli a rodinou. Poděkuj.)
Matematika: Vztahy mezi čísly (str. 29), ústně cv. 1,2, písemně cv. 3,4
Český jazyk: koncovky podstatných jmen (tablety, Školákov)
Kahoot kvízy z VL a Přv na tabletech
Etika: rodinné vztahy
Pondělí
Anglický jazyk: učebnice str. 100-101 ústně, do sešitu učebnice str. 110, Unit 10, lesson 6, pracovní sešit str. 80-81
Matematika: učebnice str. 49 písemně celá strana, cv. 1 a 3 na fólii (první tři příklady), cv. 2, 5 a 6 do sešitu, cv. 4 zpaměti.
Český jazyk: na mazací tabulku shoda podmětu s přísudkem
Přírodověda: dokončení 20. kapitoly (zápis viz WhatsApp skupina)
Úterý
Kvízy: Horniny a nerosty, Habsburkové
Český jazyk: procvičování s kartičkami (pády, slovní druhy, koncovky podstatných jmen)
Anglický jazyk: učebnice str. 102 ústně, pracovní sešit str. 82-83 + D1-D10  -Hotový pracovní sešit dát do školy za hlavní dveře do 17.6.. Nezapomenout na stranu 95!!!!!!(Ondra, Honza D. Tomáš K.), učebnice str. 104 do sešitu
Etika: čtení do str. 10
Středa
kvízy z Přv a Vl
Angličtina: dodělávání pracovního sešitu
Matematika: na mazací tabulku 50/8,10, 11, 15, 51/23, do sešitu 51/21
Etika: Život rodiny
Český jazyk: procvičování pravopisu
Čtvrtek
Kahoot kvízy  z Přv a Vl
Angličtina: shrnutí, vyplňování pracovního sešitu
Matematika: procvičování na tabletech (Školákov, Ryšavá)
Český jazyk: procvičování s kartičkami (íčka, pády, slovní druhy, vzory podstatných jmen)
Přírodověda:  Vývoj člověka
1. Dětství
2. Dospělost
3. Stáří
 Dětství (do 18 let)
1. Novorozenec (1. měsíc)
2. Kojenec (do 1. roku)
3. Batole (do 3 let)
4. Předškolák
5. Školák - mladší školní věk
                - pubescent
                - druhé období dospívání

Závěrečný kvíz v učebnici
Vlastivěda: projekt
Pátek
Vlastivědné kvízy
Dokončování vlastivědného projektu
Vybírání učebnice přírodovědy
Vyplňování AJ pracovního sešitu, kontrola slovníčků (po Unit 10 viz stránky, soubor Next Move 2)
Frozen 1 - film v angličtině
Pondělí
vlastivědné a přírodovědné kvízy
shrnutí matematiky (pracovní listy)
obálka na vlastivědný projekt Putování českou historií
Úterý
Přírodovědné a vlastivědné kvízy
Vlastivědný projekt - dokončení
Matematika - procvičování
Středa
Založení Google účtu
Habsburkové - shrnutí
Čtvrtek
Český jazyk - ústní shrnutí učiva (slovní druhy, mluvnické kategorie včetně vzorů, základní skladební dvojice plus shoda podmětu s přísudkem), na mazací tabulku určování mluvnických kategorií (koronavirem, k boudě, myslel si, smějou se), diktát na shodu podmětu s přísudkem
Anglický jazyk - pracovní list (oblečení)
Matematika - obvod, obsah (příklady na tabulku, a=4 cm, a=4 cm, b=6 cm
Etika - práce duševní a fyzická, mezilidské vztahy (Ti, co jsou doma, si dosud u mě nevyzvedli učebnice.)
Pátek
Český jazyk - stop music (slovní druhy, mluvnické kategorie, shoda podmětu s přísudkem), diktát (viz včerejší pracovní list), určování slovních druhů z různých textů
Anglický jazyk - abeceda, hláskování, konverzace (Simon says)
Matematika - zlomky, obvod, obsah, povrch, průměr, přímá úměrnost
Etika - životní dovednosti: vytrvalost, smysl pro humor, spolupráce, iniciativa, úsilí, starostlivost, čestnost, odpovědnost, trpělivost (Ke každé životní dovednosti napiš alespoň jednu větu podle sebe. Co to slovo pro tebe znamená a jak je to u tebe.)
Pondělí
Diktát, pracovní listy z přírodovědy (rostliny a živočichové na poli a u vody), čtení (Mozkomorův polibek), etika (pravidla společenského chování)































                


Všechny předchozí zprávy včetně veškerých dokumentů jsem přesunula do archivu.


Důležité!!!!! 
Děti, které se neúčastní vědomostních soutěží ve 13.00, začínají zapomínat násobilku, vzory podstatných jmen a pravopis jejich koncovek. Zde by si měly každý den procvičovat: Násobilka a Český jazyk.

Kanál všech video návodů

  

Úkoly na pondělí 11.5.20

Diktát na pondělí

ZSD - Základní skladební dvojice (video návod)      
Holé a rozvité základní větné členy (video návod) 
Rovnoběžník z rovnoběžek (video návod)    
Rovnoběžník na polopřímkách (video návod)
Rovnoběžník z trojúhelníku (video návod)       

Úkoly na úterý 12.5.20
Rudolf II.
Astronomové Rudolfa II.
Golem
Vlastivědný kvíz (do čtvrtka 14.5. do 12.00)     


Úkoly na středu 13.5.20  
Protože v PDF dokumentu jsou fotky z učebnice M opět rozmazané, najdete v archivu opět i verzi ve Wordu pro ty, kteří si ji ještě nevyzvedli. 
Přv kvíz -  Léto v přírodě (do pátku 12.00)


Úkoly na čtvrtek 14.5.20        
Kvíz - bitva na Bílé hoře a třicetiletá válka (do úterý 12.00)     


Úkoly na pondělí 18.5.20    
Diktát na pondělí 18.5.20 
Obsah - pokus č. 2       


Úkoly na úterý 19.5.20   
J. A. Komenský - video    
J. A. Komenský - kvíz (do čtvrtka 12.00 bez chyb)     

Úkoly na středu 20.5.20
Přv - Člověk jako ochránce i kazisvět - kvíz do pátku 12.00    

Úkoly na čtvrtek 21.5.20
Diktát na 21.5.20   

Život po třicetileté válce    
Marie Terezie   
Reformy Marie Terezie    
Školní reforma Marie Terezie     
Josef II.    

Vlastivědný kvíz - M. Terezie a Josef II. (do pátku 12.00)   

Úkoly na pátek 22.5.20

   


        


 

 

 

 

 

 

 


Klasifikace
Kontakty
Dokumenty ke stažení
Jídelna
Domů ZŠ Zásmuky

Created by © 2013 ALS Euro s.r.o. tvorba www stránek pro školy