8.A Distanční výuka
Vážení rodiče, milí žáci, v pondělí 4. 1. 2021 zahajujeme nový rok ve škole bohužel opět distanční výukou. V aktualitách na stránkách školy je rozvrh hodin, podle kterého bude výuka probíhat.
Do nového roku vám všem přeji hlavně zdraví a zlepšující se situaci, která nám co nejdřív dovolí běžný život plný šťastných okamžiků, krásných setkání, úspěchů a klidu. Soňa Součková
ROTAČNÍ PREZENČNÍ VÝUKA
Od 30. 11. zahajují žáci 2. stupně ZŠ rotační prezenční výuku. To znamená, že jeden týden do školy přijdou třídy A, třídy B budou mít distanční výuku, další týden obráceně. My v týdnu od 30. 11. do 4. 12. jsme ještě doma a máme distanční výuku (před podzimními prázdninami jsme stihli být jeden týden ve škole, třídy B už ne.) Do školy na prezenční výuku nastupujeme tedy 7. 12. a výuka bude probíhat podle platného rozvrhu, který je zapsaný v žákovské knížce.
ROZVRH PRO DISTANČNÍ ROTAČNÍ VÝUKU
7. 35 - 8. 20 | 8. 30 - 9. 15 | 9.25 - 10. 10 | 10. 25 - 11. 10 | 11. 20 - 12. 05 | Polední přestávka | 13. 00 - 13. 45 | 13. 55 - 14. 40 | |
PO | ČJ | M | D | Z | ||||
ÚT | AJ | PŘ | F | |||||
ST | M | AJ | ||||||
ČT | ČJ | Z | NJ+CH | |||||
PÁ | AJ |
Český jazyk
Ahoj osmáci, to jsem rychlá:-). Zopakuji vám úkoly, o kterých už víte, ale ať to máte černé na bílém.
1. V pracovním sešitě 8 vypracujete cvičení 2a, b na str. 28
2. Naučíte se teorii poměrů mezi větami hlavními (viz přehled ode mě),
budu zkoušet spojky i vysvětlující text kromě příkladů vět. Po návratu do školy procvičíme v praxi. Je to hlavní učivo českého jazyka v 8.třídě, tak se mu poctivě věnujte, není těžké. Učte se poměry postupně, každý den jeden.
3. Najděte si na YOUTUBE Malostranské povídky - budete mít na výběr (Přivedla žebráka na mizinu, Hastrman, Doktor Kazisvět), jednu zhlédněte a do čtenářského deníku napište (zachovejte body):
1. Stručný, ale výstižný obsah povídky
2. Hlavní postavy
3. Jednu z postav charakterizujte (znáte ze slohu)
4. Která postava se vám nejvíc líbila a proč?
5. Hlavní myšlenka povídky (vyjádřete příslovím nebo svými několika větami).
4. Učte se zpaměti svoji sloku z Romance o Karlu IV.
V pondělí v 7. 30 - 8. 30 h se spojíme online. Společně si zkontrolujeme cvičení v pracovním sešitě a začneme probírat poměry mezi větami hlavními. Na zápis do deníku budete mít víc času, ale doufám, že se už v pondělí někteří pochlubíte:-). Přednes básně necháme také do školy, těším se, jak ho jednotlivé skupiny připravíte.
Zatím tolik. Případné dotazy můžete psát na můj školní mail: <souckova@zs-zasmuky.cz> Hezky pracujte, je to nutné! A opatrujte se. Vaše třídní
Přírodopis - Matematika (725439029, kovarova@zs-zasmuky.cz) od 4. 1. 21
Ahoj osmáčci,od 4. 1 21 se budeme setkávat při online hodinách Př v pondělí 4. vyučovací hodinu (od 10,25) a při hodinách M v úterý a ve středu vždy 3. vyučovací hodinu (od 9,25) v Učebně. Přihlaste se max. 10 minut před začátkem, rozhodně ne dříve! Mějte vždy po ruce papír, psací potřeby, Tabulky, kalkulačku a někdy využijeme i učebnici.
Upozorňuji, že on-line hodiny nahrazují výuku a jsou povinné.
Hana Kovářová
Český jazyk 19. 10.
Ahoj milí osmáci:-), v učebně máte zadanou práci, pro jistotu zápis do literárního sešitu dávám i sem. Dejte vědět, pokud máte problém s přihlášením do učebny nebo s prací v ní. Pěkně pracujte a připomínám: Učte se poměry mezi větami hlavními, ve středu budeme probírat poměr stupňovací.
Dál připomínám práci v anglickém jazyce, paní učitelka mi psala, že řada z vás nepracuje. Vaše práce je povinná!!
Svatopluk Čech (1846 – 1908)
český básník, prozaik, novinář a cestovatel
proslul satirickými povídkami s hl. postavou pražským majitelem činžovního domu Matějem Broučkem – Pravý výlet pana Broučka do Měsíce, Nový epochální výlet pana Broučka, tentokráte do XV. století ( do roku 1420, mezi statečné pražany a husity X Brouček tráví čas jídlem, pitím, povídáním v hospůdce Vikárce na Pražském hradě, nezajímá se o život druhých – kritika společnosti 70., 80. let 19. stol.)Zakladatel české sci-fi literatury.
„ Jménem Čech, srdcem Čech“.
Opiš do sešitu:
Francie v době Ludvíka XIV.
král Slunce
měl absolutistickou moc
opíral se katolickou církev, pronásledoval nekatolíky
měl stálou žoldnéřskou armádu
válčil se sousedními státy 30 let
daně platili jen měšťané a poddaní
stavy: šlechta a církev neplatily
ministr financí Colbert podporoval manufaktury s přepychovým zbožím(parfémy, tapisérie)
rozvoj obchodu(stavba silnic, průplavů, přístavů)
MERKANTILISMUS - hospodářská politika, kdy vývoz převažuje nad dovozem zboží
podporoval umělce
byl vzdělaný
hrál divadlo
určoval módu
konal slavnosti a zábavy,lovy
obklopoval se umělci a šlechtou
dal vybudovat královské sídlo Versailles
války a přepychový život vedly k zadlužení země
Videa na youtube:
Francie za Ludvíka XIV.
Domaine de Versailles
DĚJEPIS Baroko str.12 až 17
umělecký sloh- konec 16. stol.- Itálie
do Evropy - 17.- pol. 18.stol.
barocco - perla podivného tvaru
propojeno s katolickým náboženstvím
projevuje se v architektuře, malířství,sochařství, hudbě, módě, životním stylu
znaky: působí na smysly člověka
navozuje iluze
vše je v pohybu a napětí
zvlněné tvary
vyvolává silné city
hra světla a stínu, šerosvit
ohromuje mohutností a zdobností
mramor, zlato, fresky, andělíčci
nebeský prostor v kupolích
věžičky - lucerny
stavby dokonale zasazeny do krajiny
stavitel Santini, sochař Braun, malíř Brandl….
rozvoj vědy, ale i čarodějnické procesy
youtube 030 Baroko
Dějiny udatného národa českého - Barokní umění
Air - Johann Sebastian Bach
Zeměpis 2.11. - ???
DĚJEPIS Osvícenství
myšlenkové hnutí - 18. stol., Francie
důraz na rozumové poznání
víra v sílu rozumu a schopností člověka
rozvoj vědy a vzdělanosti
osvícenci -vzdělanci - zdůrazňují přirozenou rovnost mezi lidmi
vládci mají vládnout pro blaho lidu
lid má poslouchat moudrého vládce
nastupují reformy, které rozvíjejí průmysl, zemědělství a kapitalistické podnikání
filosofové Voltaire ( voltér), Rousseau (rusó)
Klasicismus
umělecký směr a sloh - 17.-18. stol.
Francie
reakce na přezdobené baroko
vychází z antiky
jednoduchost
strohost
pevná pravidla
rovné linie
trojúhelníkové štíty
sloupy

DĚJEPIS HABSBURSKÁ MONARCHIE A ČESK.ZEMĚ 17/18stol.
habsburská monarchie - české země, rakouské země, uherské země
osmanští Turci zastaveni před Vídní
1713 - Karel VI. - PRAGMATICKÁ SANKCE -v habsb. monarchii vládne jeden panovník, po jeho smrti nastupuje dědičně na trůn jeho syn nebo DCERA ( ženská linie)
ČESKÉ ZEMĚ
Rekatolizace - návrat katolického náboženství ( baroko, jezuité - výchova mládeže, vzdělanost, vysoké školy, knihovny, barokní slavnosti, dobré skutky X ale i pálení zakázaných knih, vyhledávání odpůrců katolického náboženství, inkviziční soudy odsuzují kacíře)
Rozvoj manufaktur
Po válce snížen počet obyvatel o ⅓
Utužení roboty a nevolnictví
Povstání rolníků ( vždy potlačena)
1680 - rolnické bouře = Leopold vydal ROBOTNÍ PATENT( 3 dny roboty, slavení neděle a svátků)
1693 -povstání Chodů - Jan Sladký ( Kozina) popraven
1775 - povstání sedláků u Chlumce
DĚJEPIS
Marie Terezie
1740- počátek vlády 1780 - konec vlády ( smrt)
osvícenský absolutismus - (panovník vládne neomezeně, ale zavádí pokrokové reformy)
musela řešit mnoho problémů
okolní státy ji nechtěly uznat jako panovnici
ztráta části Slezska
Pokrokové reformy:
centrální správní úřady ve Vídni
důležitost němčiny
soupis poddanské a panské půdy
sčítání lidu
číslování domů
příjmení
robotní atent ( 3 dny roboty v týdnu, ¼ dne roboty v týdnu )
společná měna ( tolar, zlatka)
zákaz mučení
zakládání manufaktur
1775 povinná školní docházka - chlapci dívky, od 6 do 12 let, školy triviální( čtení, psaní, počítání), hlavní ( základy věd ), normální ( pro učitele)
NÁSTĚNKA |
---|
Prezenční výuka od 4.1.2021 1. a 2. třída Distanční způsob vzd. 3. až 9. třída |