3.A Distanční výuka
Anglický jazyk - distanční výuka Dana Zářecká
Dobrý den všem,
zdravím v novém roce a přeji jen to nejlepší.
Vzhledem k tomu, že máme od 4. ledna nařízenou distanční výuku, musíme pracovat na dálku a vyzkoušíme si naši Google učebnu a online připojení. Na online hodině se potkáme podle rozvrhu - tedy 3.A v úterý od 10.20h a 3.B v pondělí od 9.25h. Připojíš se přes odkaz v mailu, klikneš na odkaz a budeš připojený/á na online hodině. Další hodinu v týdnu budeme mít vždy v pátek - 3.A od 9.25, 3.B od 11.20. Nepřipojuj se dříve než pět minut před hodinou - učím třídy na druhém stupni, takže tam mohu být jen na naši hodinu... Na hodině si vždy zadáme domácí úkol a procvičování.
Těším se na vás!
Dana Zářecká
DISTANČNÍ VÝUKA: 16.11 - 20.11.2020
16.11. - 20.11.2020MATEMATIKA
Procvičování násobilky a slovních úloh
str.28/17, 20, 22, 23, 24
str.29/25, 26, 27, 30, 31, 32, 33, 34
str. 30/36, 38, 39
ČESKÝ JAZYK
str. 29/5b – doplň slova opačného významu
Napiš do slohového sešitu popis popis plyšové hračky podle osnovy
Osnova: 1. Název hračky a velikost(pes, kočka, opice…….,velký, malý, střední, drobný, obrovský…..)
2. Materiál(látka, plyš, vlna…..)
3. Tělo(velké, malé silné, tlusté, hubené,…..)
4. Hlava(malá, velká, oválná, kulatá,……., uši……,čenich….., oči……)
5. Nohy(silné, dlouhé, krátké….), ocas(dlouhý,kráký, zakroucený….)
6. Barva
str. 30/1, 2, 3, 4(otázky neopisuj, jen odpovídej celou větou)
str. 31 přečti si celou stránku a zopakuj si abecedu(ústně)
str. 32/ 3,4,5,6,8,9- NEJPRVE SI PŘEČTI ČERVENÉ POUČENÍ DOLE !
str. 33/10
str. 33/11 ke každému písmenku abecedy doplň slovo podle vzoru
VZOR: písmeno A píšu: A- anděl
B B – bernardýn
PRVOUKA
str. 20 – 21 přečíst
ZÁPISY DO SEŠITU:
PŘÍRODNÍ A LIDSKÉ VÝTVORY
Přírodní prvky (vytvořila příroda) – kopce, rybníky, řeky, skály,
stromy, parky, lesy. V přírodě žijí živočichové.
Rostliny a živočichové potřebují k životu:
světlo, teplo, vzduch, vodu, potravu(živiny).
Lidské výtvory: vesnice, města, továrny, sinice, železnice.
Jsou vyrobeny z různých materiálů – surovin.
Většina surovin pochází z přírody.
Pracovní sešit: str. 9, list 5/A(celý)
ODPAD – LIKVIDACE ODPADU
Odpadem se stane vše, co člověk vyrobí ( když výrobek doslouží)
Výrobky živočišného a rostlinného původu – ze dřeva, vlny, kůže, papíru, z vypěstovaných rostlin ( slupky, kořeny,listy,…). V půdě se rozloží a vytváří úrodný humus.
Odpad z neživé přírody ( zbytky cihel, kovové věci, sklo – rozpadá se pomalu, zatěžuje přírodu.
Uměle vytvořené látky -jedovaté chemické látka, plasty. Likvidují se ve spalovnách odpadu.
RECYKLOVÁNÍ ODPADU
Některé látky lze znovu použít ve výrobě:
Papír – výroba nového papíru
Sklo, střepy – taví se – výroba nového skla
Plasty (pet láhve) – výroba textilu
- drcené do betonu
2.11. - 6.11.2020
ČESKÝ JAZYK
Budeme opakovat párové souhlásky h-ch, v – f
Strana 25/2 – nezapomeň, že předložky se píší zvlášť před slovem, ale čteme je dohromady( na okně, čteme naokně). Předložky mohou být i slova, složená z více slabik( např. kvůli sestře, proti poště…). Pokus se předložky ve cvičení najít, vypsat podle vzoru a rozdělit na slabiky:
VZOR: proti pro – ti
25/3 Doplň správně souhlásku do slov v prvních dvou řádcích cvičení. Slova použij v krátkých větách.
VZOR: z jahod
Maminka dělá z jahod kompot.
25/4,5
26/1 Z článku (cvičení 1) vypiš do sloupečků názvy osob, zvířat a věcí( poznáš je podle toho ,že si na ně můžeš ukázat TEN, TA, TO(ten penál, ta Lucka, to autíčko)
Osoby Zvířata Věci
26/3 Napiš, koho bude paní fotografka fotografovat.
VZOR: Paní fotografka bude fotografovat sportovce.
MATEMATIKA
Procvičujeme násobilku
Str. 23/47
23/48,49,50
23/51 Pomůcka: čtverec má všechny čtyři strany stejně dlouhé
23/53,54,55,56,57,58
Prohlédni si příklad 24/59 a zkus podobně počítat
24/60
24/62,63,64 – třetinu vypočítáme 30 : 3
24/65- nejprve musíš vypočítat kolik stojí 1ks
VZOR: 8 lízátek stojí 40 Kč
1 kus …………..40 : 8 = 5
3 kusy………….3 x 5= 15
Domečky
V domečku bydlí dvě čísla. Přistěhoval se součet, ale ten se už do domečku nevejde, proto bydlí na půdě pod střechou. Potom se přistěhoval pan rozdíl, a pro něj zbylo místo dole ve sklepě. Doplň do domečků součty a rozdíly. (viz příloha níže)
PRVOUKA
Přepsat zápis do sešitu a přečíst ze str.16-18
Orientace v krajině
- podle turistické mapy, kompasu
- podle hvězd(v noci) – Polárka, říkáme jí také Severka
- podle lišejníků( na severní straně stromu)
- podle pařezů(letokruhy)
- podle včelínů( mají vchod(česlo) k jihu
Pozorování krajiny
Stanoviště – místo, odkud se díváme do krajiny
Obzor – část krajiny, kam dohlédneme
Orientace v krajině – podle orientačních bodů(např.rybník, kopec, rozhledna,
Kostel, tovární komín, ……)
Bezpečnost
- nikdy nechodíme do přírody sami
- je vhodné mít u sebe mobil, pro přivolání pomoci
- pozor na změny počasí
- možnost zabloudění v hlubokém lese
- pozor na srázy, skály a nebezpečná místa( močály, silný tok řeky,…)
- zimní sporty provozujeme jen na vyznačených trasách a sjezdovkách, určených pro sport
- neplašíme zvěř, netrháme chráněné květiny
PRVOUKA a PRACOVNÍ ČINNOST
UČIVO: 9.11. - 13.11.2020
Matematika – procvičujeme násobilku a převody jednotek
Vypracujte prosím příklady: viz příloha MATEMATIKA-násobilka a MATEMATIKA-mrak
str. 26 celá
27/8,9,10,11,12,13,14
PAMATUJEME SI: 1metr – značíme 1 m
1 decimetr - značíme 1 dm
1 centimetr - značíme 1 cm
1 milimetr - značíme 1 mm
1 m =10 dm 1 dm = 10 cm 1 cm = 10 mm
1m = 100 cm
Příklad: 2 m = 20 dm 3 dm – 30 cm 4 cm = 40 mm
2 m = 200 cm
PRACOVNÍ LIST – malá násobilka
- mrak(z uvedených čísel vytvoř 3 příklady na násobení, 3 příklady na dělení .Každé číslo můžeš použít jen jedno!)
ČESKÝ JAZYK – str. 27/1 – přečti si článek a zdůvodni pravopis slov s červeně vyznačenou souhláskou. Potom napiš podle vzoru.
VZOR: hmyz – hmyzu
Stázka – Stázička
27/2 Doplň správně z,s a opiš do sešitu
Potom utvoř věty s těmito slovy: průka-ka ,bří-ky, otá-ky, vychá-ky, pomlá-ka,
Tere-ka, mi-ka, pro-ba, obrá-ky, hou-ky.
27/4,5
28/1 podle vzoru
VZOR: nůžky – nůžek
28/2,4,5,6
PÍSANKA – pracujeme do strany 14
PRVOUKA – zápis si napiš do sešitu
Ochrana přírody
Oblasti se zachovalou přírodou jsou chráněné.
CHKO – chráněná krajinná oblast
NP – národní park (KRNAP – krkonošský národní park)
Zákaz trhání rostlin, rozdělávání ohně, plašení zvěře, zákaz hlučení, odhazování odpadků a znečišťování vod.
Při nedodržení pravidel – vysoké pokuty.
PRAVIDELNĚ SI ČTEME Z VLASTNÍ KNÍŽKY !!!
Distanční výuka: 23.11. - 27.11.
MATEMATIKA – Procvičujeme sčítání a odčítání dvojciferných čísel zpaměti
Str. 32/ 41, 42, 43, 45
34/2, 3, 4, 5
35/ 7, 8, 9, 10
ČESKÝ JAZYK – naučíme se vyjmenovaná slova po B zpaměti
Str. 34/ 2, 3
37/ přečti si příbuzná slova
38/2 - do sešitu utvoř věty
39/5, 6 - do sešitu
Napiš sloh o tom, jak trávíte Dušičky( přečti si článek v učebnici na straně 35)
PÍSANKA str. 15, 16
Vyjmenovaná slova:
BÝT, BYDLIT, OBYVATEL, BYT, PŘÍBYTEK, NÁBYTEK, DOBYTEK, ZBYTEK, OBYČEJ, BYSTRÝ, BYLINA, KOBYLA, BÝK, BABYKA.
VLASTNÍ JMÉNA: BYDŽOV, BYLANY, HRABYNĚ, KOBYLISY, PŘIBYSLAV, ZBYNĚK, ZBYŠEK.
PRVOUKA – Vlastnosti látek str.23 - 25
Zápis do sešitu:
Vlastnosti látek
Láky dělíme na: tvrdé (diamant) x měkké (síra, tmel)
pevné (železo, kámen) x křehké (sklo, porcelán)
hořlavé (dřevo, uhlí, papír) x nehořlavé(kov, hornina)
ve vodě rozpustné( sůl, cukr) x nerozpustné (hlína, písek)
Skupenství látek
Voda může měnit své skupenství
PEVNÉ - led, sníh
KAPALNÉ – voda
PLYNNÉ – vodní pára
Změny látek
TLENÍ – papír, kůže, textil, vlivem vlhka zetlí, mění se v humus.
REZAVĚNÍ – železo vlhkem rezivý a rozpadá se.
NÁSTĚNKA |
---|
V týdnu od 12.4. budou chodit do školy žáci: I.A, II.A, III.B a V.A V týdnu od 19.4. budou chodit do školy žáci: I.B, III.A, IV.A a V.B Distanční způsob vzd. 6. až 9. třída |